Scania letos slaví své 125. výročí od založení

23. srpna Scania představí novou generaci nákladních vozidel a první z odhalených novinek budou určeny pro segment evropské dálkové dopravy.
23. srpna Scania představí novou generaci nákladních vozidel a první z odhalených novinek budou určeny pro segment evropské dálkové dopravy.

Scania představuje svou novou nabídku v několika fázích s jasným zaměřením na různá průmyslová odvětví a segmenty zákazníků. V pečlivě naplánovaném časovém harmonogramu bude současná, dlouhodobě uznávaná generace nákladních vozidel Scania paralelně prodávaná s novou generací. Postupné zavádění nové generace začne s aplikacemi pro segment evropské dálkové dopravy, která bude později následována dalšími specifikacemi tahačů.

Společným jmenovatelem je fakt, že Scania vyvinula širokou škálu produktů a servisních řešení přizpůsobených na míru, které dopravním společnostem pomáhají snížit náklady na provoz a údržbu, a zároveň zvyšují dobu provozuschopnosti vozidla.

Scania si klade za cíl stát se lídrem v oblasti udržitelné dopravy, kde partnerství a digitalizace bude hrát stále významnější roli. Udržitelnost je jedním z klíčových slov nadcházejícího představení nové generace, protože bude mít zásadní význam jak pro společnost Scania, tak i pro její zákazníky a jejich zákazníky - se Scanií budou vždy konkurenceschopní.

"Právě teď jsme v závěrečné fázi přípravy prodejní a servisní sítě, jakož i evropských výrobních jednotek na novou generaci. V této chvíli neposkytujeme žádné další informace o mnoha inovacích, které máme připravené. Jsem ale přesvědčen, že o tom, co Scania 23. srpna 2016 představí, se bude hodně mluvit - a to jak v oblasti našeho průmyslu, tak i mimo něj," říká Christian Levin, výkonný viceprezident pro Prodej a Marketing.

Scania také potvrdila svou pověst průkopníka v projektech zaměřeným na snižování emisí a ekologicky čistou dopravu, když 22. června spustila na švédské dálnici E16 "E-highway" - první elektrifikovanou dálnici na světě. Projekt budování prvního elektrifikovaného úseku dálnice se začal v listopadu 2015, a již v červnu 2016 byl slavnostně uveden do provozu. V praxi jde o klasickou dálnici, jejíž pravý pruh má elektrické vedení. Na toto vedení se může jednoduše připojit nákladní vozidlo, a jezdit tak jen s využitím elektrické energie, s nulovými emisemi.
 
Prvním vozidlem, které využilo možnosti elektrifikovaného úseku, bylo elektricky poháněné nákladní vozidlo Scania G 360 4 x 2. Vozidlo je vybaveno napájecím kolektorem sběrače, který je namontovaný na rámu za kabinou. Tento pantograf se pomocí vodivé technologie vyvinuté firmou Siemens připojí do nadzemního elektrického vedení, které je umístěno nad pravým pruhem cesty. Vozidlo je možné libovolně připojit a odpojit od horních drátů, zatímco je v pohybu. Když se pohybuje po elektrifikované cestě, chová se jako elektromobil. V ostatních případech se chová jako běžné hybridní vozidlo. Všechna vozidla Scania, která budou jezdit na této cestě, jsou hybridní a mají certifikaci Euro 6. I při jízdě mimo elektrifikovaný úsek tak šetří životní prostředí.
 
I když toto elektrické vozidlo využívá jinou technologii, jeho jízdní vlastnosti zůstaly zachovány. „Když jsem poprvé vyzkoušela elektrické vozidlo Scania, z pohledu jízdy jsem necítila žádný rozdíl. Palubní deska má o několik tlačítek víc, a když přepnete na elektrický režim, v kabině je ticho, což je skvělé,“ říká Therese Phersson, řidička firmy Ernsts Express, která se podílela na testování vozu pro elektrifikovanou dálnici. Pantograf řidiče neomezuje ani při předjíždění. Vozidlo se jednoduše odpojí, předjede vozidla jedoucí před ním, a po návratu do pravého pruhu se opět připojí k elektrickému vedení.
   
„Výhodou této technologie je fakt, že ji můžete použít na již existujících silnicích. Poznatky Siemensu ze železniční dopravy, v kombinaci s inovativními vozidly a dopravními řešeními Scania, přinášejí nové společné řešení, jako je e-highway,“ říká Pia Nilsson, projektová manažerka ze společnosti Siemens, která na projektu spolupracovala. Projekt má i podporu různých švédských orgánů soukromého i veřejného sektoru, včetně švédské dopravní zprávy, Krajského úřadu Gävleborg, Švédské energetické agentury či inovační agentury VINNOA, patřící pod švédské ministerstvo podnikání a inovací.

Zdroj: Scania 

Scania letos slaví své 125. výročí od založení
Scania letos slaví své 125. výročí od založení