Scania Czech Republic slaví 20 let
Nahoře záběry BUSportálu z ce servisního centra v Chrášťanech a oblíbená testovací trasa do Loděnice, dole historické záběry Scanie: První ředitel Scanie v ČR Lennart Persson slavnostně zahajuje činnost společnosti a první oficiální servis Scanie v Praze

12 tisíc prodaných nových vozidel. Informace z TZ a malé obrazové vzpomínání na téma autobusů Scania na BUSportálu.
12 tisíc prodaných nových vozidel. Informace z TZ a malé obrazové vzpomínání na téma autobusů Scania na BUSportálu.
Slavná švédská automobilka Scania začala psát svůj příběh v roce 1891 a od té doby vyrobila půldruhého milionu těžkých užitkových vozidel a autobusů, které jezdí na všech kontinentech. Do celé dlouhé historie se zapsala také Česká republika. V roce 1994vznikla společnost Scania Czech Republic. Malá firma čítající dvacet jedna zaměstnanců před sebou měla nelehký úkol – vybudovat legendě švédského průmyslu důstojnou pozici na postsocialistickém trhu a hlavně nabídnout zákazníkům nejen nová vozidla, ale také veškerý komfort vyplývající ze servisních služeb.

Vůbec první vozidla od nově vzniklého distributora převzala společnost ČSAD Kroměříž. V té době měli zákazníci k dispozici 2 servisy – jeden v Praze a jeden v Brně. Další roky byly ve znamení rozvoje prodejní a servisní sítě, rozšiřovala se nabídka služeb pro zákazníky a samozřejmě se zvyšoval i počet prodaných vozidel. Za celých dvacet let si Scania v České republice vybudovala silnou pozici a stala se respektovaným partnerem mnoha velkých firem i institucí.

Scania Czech Republic se nezabývá pouze prodejem nákladních vozidel, přestože právě jejich nabídka je nejvíc vidět ve výsledcích hospodaření a také na českých silnicích. Nedílnou součástí portfolia Scanie jsou také autobusy. Motory Scania najdeme i v mnoha dalších zařízeních, např v elektrocentrálách.

Pro zákazníky je rovněž velmi důležitá síť spolehlivých autorizovaných servisů. V dnešní době je jich osmnáct – od Chebu až po Český Těšín. Automechanici Scanie pravidelně absolvují stáže v zahraničí a získávají ocenění a uznání ve všech Evropských zemích.

V pozadí prodeje a poprodejních služeb stojí desítky lidí, bez kterých by nemohla žádná velká společnost fungovat. Původních 21 zaměstnanců se rozrostlo na 337 - dodnes ve Scanii pracují lidé, kteří před dvaceti lety stáli u zrodu společnosti.

Dvacet let Scanie v České republice charakterizuje téměř 12 tisíc prodaných nových vozidel, 4250 prodaných ojetých vozidel a co je nejdůležitější, řada spokojených zákazníků, kteří se k legendární značce s Griffinem ve znaku neustále vracejí.

Z TZ Scania CR
BUSportál: V tisících prodaných užitkových vozů v ČR za dobu 20 let tvoří podíl autobusů opravdu jen skromné číslo. Vybrali jsme fotomozaiku autobusů, které jste mohli vidět na stranách BUSportálu od roku 2005. Právě situace v autobusovém segmentu se od této doby proměnila. Od původní koncepce vozidel OmniCity a OmniLink s vlastní karosérií a pokrytí autokarového segmentu jistým způsobem exkluzivním vztahem se španělským nástavbářem Irizar přešel vývoj ke koncepci vlastního autokaru Touring s rozhodnutím karosovat vozidlo zcela vyvinuté ve Švédsku čínským Higerem, zároveň pak je zde autobus/autokar OmniExpress karosovaný ve Finsku. Design Touringu pak byl základem pro nové řady Citywide. Opět se oživila (pohledem z ČR) poněkud utlumená spolupráce Scanie s Irizarem, což můžeme pozorovat i na střídání nákupu Irizarů do žluté flotily Student Agency s podvozky Scania a Volvo v poslední době. U autobusového segmentu má BUSportál už dlouhodobě u Scanie pocit hledání úspěšného vyváženého autobusového portfolia. Je zřejmé, že autobusy se s ekonomickým poklesem vyrovnávají těžce, a to i s jistou mírou setrvačnosti. Přejeme nejen autobusům ze Scanie v ČR dobrou strategii, transparentní trh a mnoho nově prodaných vozidel.
Dagmar Braunová
V roce 2011 slavily autobusy Scania 100 let

Scania Czech Republic slaví 20 let
Viděli jste na BUSportálu ....