Bezemisní autobusy ze Székesfehérváru přepravují návštěvníky Mistrovství světa v biatlonu, které probíhá od 8. do 19. února v německém Oberhofu. Dopravu zajišťuje společnost MBB Meininger Busbetriebs GmbH (MBB). Dopravce si pronajme další dva vozy.
Bezemisní autobusy ze Székesfehérváru přepravují návštěvníky Mistrovství světa v biatlonu, které probíhá od 8. do 19. února v německém Oberhofu. Dopravu zajišťuje společnost MBB Meininger Busbetriebs GmbH (MBB). Dopravce si pronajme další dva vozy.
V posledních lednových dnech vyslal Ikarus zbrusu nový elektrobus do Německa, kde kromě probíhajících testovacích jízd prodal maďarský výrobce autobusů zatím dva autobusy typu 120e. Bezemisní autobus, vyrobený na koci roku 2022, přepravuje spolu s dalšími dvěma demo Ikarusy, návštěvníky Mistrovství světa v biatlonu, které probíhá od 8. do 19. února v Oberhofu. Dopravu zajišťuje společnost MBB Meininger Busbetriebs GmbH (MBB).
MBB, která je zodpovědná za veřejnou dopravu spádové oblasti Meiningen v Durynsku, je jedním z nejvýznamnějších německých partnerů Ikarusu - tato společnost dříve testovala i prototyp Ikarus 125 HP namontovaný na podvozku Volvo, s dieselovým motorem, resp. v současnosti provozuje lokálně bezemisní Ikarus 120e, který má v dlouhodobém pronájmu. MBB jako partner Mistrovství světa v biatlonu 2023 v Oberhfu pomáhá s průběhem rozsáhlé akce s celkem 49 autobusy (dalších asi 40 autobusů poskytla autobusová společnost Gessert-Reisen). Pořadatelé očekávají kolem 24 000 návštěvníků za den, kteří se dopravují na soutěžní místa autobusy, protože v Oberhofu není adekvátní parkoviště. Svou roli ve flotile MBB hraje i nově dodaný elektrobus ze Székesfehérváru, který maďarský výrobce poskytuje zdarma. Vozidlo se následně objeví na dalších místech v Německu pro demonstrační účely.
V zahraničí jezdí celkem pět autobusů Ikarusů 120e s třídvéřovým provedením, jsou buď zapůjčené nebo jako testovací. Podle výrobce je dokončena i dvoudveřová verze, přesto má vozidlo s maďarskou registrační značkou třídveřové provedení, podobně jako předchozí demo verze. Energii vozidlům poskytuje 313,34 kWh lithium-železo fosfátová (LFP) trakční baterie od společnosti CATL, pohon zajišťuje synchronní elektromotor t-DRIVE-MD2021 s permenentními magnety od CRRC o výkonu až 240 kWh a maximálním točivým momentem až 3 200 Nm., který pohání portáloový podvozek ZF AV 133. Výraznějším rozdílem ve specifikaci je instalace přídavného topného zařízení na plynový olej Spheros a ventilačního systému, který byl vylepšen na základě zpětné vazby provozovatele. Ikarus uvádí jako další dodavatele komponentů Valeo nebo Webasto. Dojezd udává přes 350 km, se 150 kW nabíječkou je vozidlo připraveno k jízdě za dvě až tři hodiny.
Společnost MBB si do dlouhodobého pronájmu na 8 let vzala další dva čistě elektrické autobusy, tentokrát novou dvoudvéřovou verzi Ikarus 120e. Smlouvu v tomto smyslu podepsala 14. února s Electrobus Europe Zrt., členem skupiny Ikarus, zástupci německého dopravce si následně v továrně v Székesfehérváru svá budoucí vozidla prohlédli. Dvoudvéřové elektrobusy mají 33 pevných a dvě sklopná sedadla (Ster New City) a stání pro 50 osob.
Dříve tradiční značka známá po celém světě se chce s pomocí maďarského průmyslníka Gabora Szelese a čínské CRRC vrátit zpět na trhy. Kromě tří a dvoudvéřové verze 12metrového Ikarusu má v průběhu roku 2023 nabídnout 10m midibus a 18m kloubový autobus.
Ikarus získal vloni v dubnu zakázku na městské autobusy od Volánbusz. Dvanáct již jezdí ve městě Székesfehérvár Letos plánuje velkou propagaci svých elektrických autobusů.