Růžová jízda v Brně. Další informace z průběhu zajímavé akce.

Semilskou Karosu C954E na Moravské náměstí v Brně navštívil Jan Havíř. Rozhovor s organizátorem akce Ondřejem Klíčem.
Semilskou Karosu C954E na Moravské náměstí v Brně navštívil Jan Havíř. Rozhovor s organizátorem akce Ondřejem Klíčem.
O Růžové jízdě při jejím zahájení BUSportál podrobně informoval včetně záběrů řidičky Jindřišky Bendové viz:Irisbus Iveco partnerem projektu Růžová jízda proti rakovině prsu. Díky Janu Havířovi se můžeme dozvědět, jak projekt pokračuje.
Před tím, než jsem si vyslechnul krátkou přednášku týkající se problematiky rakoviny prsu a na modelu si mohl vyzkoušet, jak probíhá hmatové vyšetření, požádal jsem o krátký rozhovor organizátora celé akce, pana Ondřeje Klíče:
Proč jste pro tuto akci zvolili jako prezentační a zároveň dopravní prostředek autobus?
Vybírali jsme z několika variant. Abychom byli mobilní a dostali se do všech míst, kam potřebujeme, připadalo v úvahu buď osobní auto nebo právě autobus. Osobní automobil jsme nakonec zavrhli, protože by nám kapacitně nevyhovoval. Autobus nám slouží jako dopravní prostředek pro potřebný počet lidí a zařízení, stánek, do kterého se můžeme schovat před nepříznivým počasím, i jako velkoplošná pojízdná reklama.
Má pro vás volba autobusu i nějaké nevýhody?
Díky hmotnosti autobusu nám některá města nepovolila vjezd do historického centra, kde by hrozilo propadnutí do podzemních sklepení.
Jak se k akci stavěli zástupci jednotlivých měst? Měli jste někde problém s pronájmem plochy?
Většina měst se k akci postavila velice kladně. Například Brno nám plochu potřebnou pro prezentaci pronajalo za symbolickou jednu korunu.
A jaký problém bylo sehnat autobus, který bylo třeba navíc pro vaše potřeby upravit a polepit?
Díky velmi vstřícnému přístupu ČSAD Semily a předem stanovenému finančnímu rozpočtu nebyl se získáním a úpravou autobusu žádná větší problém.
Celá akce je zaměřená na ženy a posádka je tvořena převážně ženami. I autobus řídí žena. Je to náhoda nebo záměr?
Výběr ženy – řidičky byl záměrem. K celé akci to patří, i když se přímo do prezentací nijak nezapojuje. Bohužel, dnes tu s námi paní Bendová není a je zastoupena jiným řidičem.
Jak hodnotíte celou akci a jaké máte ohlasy?
Podle mého názoru dopadla akce ještě lépe, než jsme očekávali. Ohlasy všech návštěvníků jsou kladné a největší radost nám udělalo, když jsme v rámci prezentace u jedné paní, která se bála jít k lékaři, odhalili podezření na nádor a pravděpodobně jí tak zachránili zdraví nebo dokonce život.
Co byste chtěl vzkázat našim čtenářům?
Určitě to, že až do jejich města přijede růžový autobus, aby se nebáli a přišli se k nám podívat. A ještě bych prozradil, že se na podzim roku 2007 chystá druhá etapa Růžové jízdy, které by měla pokrýt část republiky západně od Prahy.
Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů.

Linková Karosa C954E dopravní společnosti ČSAD Semily je upravena pro potřeby akce tak, aby splňovala požadavky bezpečné přepravy na delší vzdálenosti a zároveň nabízela komfort a pohodlí pro návštěvníky prezentací. Pracoviště řidiče a přední část vozidla je ponechána v původním stavu. Za třetí řadou sedadel pro cestující je instalována přepážka, která odděluje zázemí posádky od prvního oddílu určeného pro návštěvníky. Hned za přepážkou následují další dvě řady sedadel otočené proti směru jízdy. Před sedadly je na každé straně umístěn malý stolek s informačními materiály a pomůckami. Do této místnosti vstupují návštěvníci druhými dveřmi autobusu, za nimiž je namontována další příčka. Na ní je umístěna směrem do místnosti plochá obrazovka a audiovizuální zařízení pro projekci prezentací. Za přepážkou se nachází druhý oddíl se stolkem a křesílky, který slouží pro zvýšení kapacity v případě velkého zájmu veřejnosti. Interiér i vybavení autobusu je růžové a ladí k polepu autobusu.

Jan Havíř (janhavir@seznam.cz)

Růžová jízda v Brně. Další informace z průběhu zajímavé akce.