Ropid: 6 důvodů, proč je potřeba Standard přestupních uzlů a zastávek PID. 1. důvod.
Rada hl. m. Prahy pověřila dne 12. 1. 2015 organizaci ROPID vypracováním Standardu přestupních bodů a zastávek Pražské integrované dopravy.
Rada hl. m. Prahy pověřila dne 12. 1. 2015 organizaci ROPID vypracováním Standardu přestupních bodů a zastávek Pražské integrované dopravy.
Bude se jednat o koncepční dokument shrnující východiska a pravidla pro umístění, stavební uspořádání a vybavení zastávek a přestupních bodů PID.
V současné době takový koncepční dokument řešící problematiku zastávek a přestupních uzlů veřejné dopravy neexistuje. „Projevuje se to v nedostatečné kvalitě míst, kde cestující poprvé přichází do kontaktu s veřejnou dopravou a tráví zde zejména při přestupech nezanedbatelnou část cesty. Také není stanoven jednotný vzhled informačních a navigačních prvků napříč všemi druhy dopravy, na mnoha významných uzlech dosud zcela chybějí informace v reálném čase a nejsou také jednoznačně nastaveny kompetence při správě a údržbě těchto míst,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík.
Na tvorbě jednotného standardu bude s ROPIDem spolupracovat IPR hl. m. Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy, TSK hl. m. Prahy a Fakulta dopravní ČVUT v Praze. Z hlediska zakotvení dokumentu ve stávajících koncepčních dokumentech města je Standard přestupních bodů a zastávek povrchové dopravy PID navrhován jako rozšiřující dokument k Manuálu tvorby veřejných prostranství hlavního města Prahy pro oblast zastávek a přestupních bodů VHD. Vzhledem k jeho předpokládané platnosti i pro vznikající společný dopravní systém Prahy a Středočeského kraje bude konzultován také s kolegy ze Středočeského kraje.
V rámci zpracování dokumentu bude také připraveno zadání veřejné soutěže na Studii jednotného vzhledu zastávkového označníku a zastávkového odjezdového informačního panelu jakožto základních orientačních prvků zastávek a přestupních uzlů PID. V návaznosti na výsledky soutěže bude zároveň zpracován jednotný Manuál informační grafiky PID, jehož cílem je sjednocení vzhledu a zkvalitnění informačních navigačních prvků v celé Pražské integrované dopravě, tedy v rámci metra, povrchové dopravy i železničních linek S, podobně jako v ostatních dopravně vyspělých světových metropolích.
Vypracovaný a zkonzultovaný koncepční dokument předloží koordinátor projektu ROPID ke schválení Radě hl. m. Prahy i Středočeského kraje do poloviny roku 2016. Podoba jednotného vzhledu zastávkového označníku a zastávkového informačního panelu včetně Manuálu informační grafiky PID by měla být známa do konce roku 2016.
Kromě této TZ naleznete na www.ropid.cz materil 6 důvodů, proč je potřeba Standard přestupních uzlů a zastávek PID - [PDF]
V současné době takový koncepční dokument řešící problematiku zastávek a přestupních uzlů veřejné dopravy neexistuje. „Projevuje se to v nedostatečné kvalitě míst, kde cestující poprvé přichází do kontaktu s veřejnou dopravou a tráví zde zejména při přestupech nezanedbatelnou část cesty. Také není stanoven jednotný vzhled informačních a navigačních prvků napříč všemi druhy dopravy, na mnoha významných uzlech dosud zcela chybějí informace v reálném čase a nejsou také jednoznačně nastaveny kompetence při správě a údržbě těchto míst,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík.
Na tvorbě jednotného standardu bude s ROPIDem spolupracovat IPR hl. m. Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy, TSK hl. m. Prahy a Fakulta dopravní ČVUT v Praze. Z hlediska zakotvení dokumentu ve stávajících koncepčních dokumentech města je Standard přestupních bodů a zastávek povrchové dopravy PID navrhován jako rozšiřující dokument k Manuálu tvorby veřejných prostranství hlavního města Prahy pro oblast zastávek a přestupních bodů VHD. Vzhledem k jeho předpokládané platnosti i pro vznikající společný dopravní systém Prahy a Středočeského kraje bude konzultován také s kolegy ze Středočeského kraje.
V rámci zpracování dokumentu bude také připraveno zadání veřejné soutěže na Studii jednotného vzhledu zastávkového označníku a zastávkového odjezdového informačního panelu jakožto základních orientačních prvků zastávek a přestupních uzlů PID. V návaznosti na výsledky soutěže bude zároveň zpracován jednotný Manuál informační grafiky PID, jehož cílem je sjednocení vzhledu a zkvalitnění informačních navigačních prvků v celé Pražské integrované dopravě, tedy v rámci metra, povrchové dopravy i železničních linek S, podobně jako v ostatních dopravně vyspělých světových metropolích.
Vypracovaný a zkonzultovaný koncepční dokument předloží koordinátor projektu ROPID ke schválení Radě hl. m. Prahy i Středočeského kraje do poloviny roku 2016. Podoba jednotného vzhledu zastávkového označníku a zastávkového informačního panelu včetně Manuálu informační grafiky PID by měla být známa do konce roku 2016.
Kromě této TZ naleznete na www.ropid.cz materil 6 důvodů, proč je potřeba Standard přestupních uzlů a zastávek PID - [PDF]