V polovině října 2009 byl organizací ROPID proveden komplexní přepravní průzkum na nočních autobusových linkách.
V polovině října 2009 byl organizací ROPID proveden komplexní přepravní průzkum na nočních autobusových linkách.
Stalo se tak 3,5 roku po předchozím průzkumu. „Cílem bylo zjistit vytíženost jednotlivých nočních autobusů a zjistit, jak se osvědčila loňská změna jízdních řádů nočních autobusových linek,“ přibližuje hlavní důvody průzkumu Petr Ježdík, vedoucí odboru sledování kvality služby ROPID.
Oproti minulému průzkumu se zvýšil počet cestujících nočními autobusovými linkami o 20% a přiblížil se hranici 10 000 osob za jednu víkendovou noc.
Nejvytíženější linky
„Skokanem roku“ se stala právě linka 510 z Letiště Ruzyně, na které se počet cestujících zdesetinásobil. Je to jednak dáno prodloužením trasy z Divoké Šárky přes centrum na jih města do Modřan a jednak zkrácením intervalů na polovinu. „Ve směru Letiště Ruzyně se stal nejvytíženějším úsek z Karlova náměstí na Stadion Strahov, kde plnohodnotná noční doprava dosud neexistovala. Je vidět, že studenti ze strahovských kolejí si nové noční spojení našli velmi rychle,“ vysvětluje Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID.
Z příměstských autobusových linek je nejobsazenější linka 602 z Řep do Berouna, na které se počet cestujících oproti minulému průzkumu zdvojnásobil (64 cestujících na 3 spoje).
Oproti minulému průzkumu byl vyřešen problém s přetěžováním autobusů do Krče, Lhotky a na Prosek. I přes výrazné rozšíření noční autobusové dopravy od září 2008, které díky plošnějšímu pokrytí města umožnilo optimalizaci jízdních řádů denních linek v časně ranních hodinách, se stále najdou linky, kde obsazenost některých spojů o víkendu překračuje 100% kapacity při dodržení určité kultury cestování. Jedná se zejména o linky z I.P.Pavlova na jih metropole (504, 505, 510, 511) a také o linku 508 z Anděla na Jihozápadní Město – u linky 508 překvapivě vzrostl počet cestujících o více než 50%. Celkově nejzatíženějším úsekem je tradičně I.P.Pavlova – Vyšehrad, kde se za noc v jednom směru přepraví 2500 cestujících.
TZ ROPID
Oproti minulému průzkumu se zvýšil počet cestujících nočními autobusovými linkami o 20% a přiblížil se hranici 10 000 osob za jednu víkendovou noc.
Nejvytíženější linky
- 511 (Čakovice – Nádraží Hostivař): 3 007 cestujících / noc
- 505 (Sídliště Čimice – Jižní Město): 1 741 cestujících / noc
- 510 (Letiště Ruzyně – Na Beránku): 1 459 cestujících / noc
„Skokanem roku“ se stala právě linka 510 z Letiště Ruzyně, na které se počet cestujících zdesetinásobil. Je to jednak dáno prodloužením trasy z Divoké Šárky přes centrum na jih města do Modřan a jednak zkrácením intervalů na polovinu. „Ve směru Letiště Ruzyně se stal nejvytíženějším úsek z Karlova náměstí na Stadion Strahov, kde plnohodnotná noční doprava dosud neexistovala. Je vidět, že studenti ze strahovských kolejí si nové noční spojení našli velmi rychle,“ vysvětluje Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID.
Z příměstských autobusových linek je nejobsazenější linka 602 z Řep do Berouna, na které se počet cestujících oproti minulému průzkumu zdvojnásobil (64 cestujících na 3 spoje).
Oproti minulému průzkumu byl vyřešen problém s přetěžováním autobusů do Krče, Lhotky a na Prosek. I přes výrazné rozšíření noční autobusové dopravy od září 2008, které díky plošnějšímu pokrytí města umožnilo optimalizaci jízdních řádů denních linek v časně ranních hodinách, se stále najdou linky, kde obsazenost některých spojů o víkendu překračuje 100% kapacity při dodržení určité kultury cestování. Jedná se zejména o linky z I.P.Pavlova na jih metropole (504, 505, 510, 511) a také o linku 508 z Anděla na Jihozápadní Město – u linky 508 překvapivě vzrostl počet cestujících o více než 50%. Celkově nejzatíženějším úsekem je tradičně I.P.Pavlova – Vyšehrad, kde se za noc v jednom směru přepraví 2500 cestujících.
Vývoj počtu cestujících nočními autobusovými linkami PID | ||||
---|---|---|---|---|
Rok | 1998 | 2002 | 2006 | 2009 |
Počet cestujících | 4022 | 5525 | 8047 | 9661 |
Nárůst oproti roku 1998 | +37% | +100% | +140% |