Ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy budou od 30. srpna 2008 provedeny organizací ROPID dílčí trvalé úpravy linkového vedení tramvají v rámci Pražské integrované dopravy.
Ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy budou od 30. srpna 2008 provedeny organizací ROPID dílčí trvalé úpravy linkového vedení tramvají v rámci Pražské integrované dopravy.
Klíčovou změnou je zkrácení intervalů linky 22 na polovinu. Tato důležitá tramvajová linka jedoucí z Nádraží Hostivař přes centrum města na Bílou Horu bude mít poloviční intervaly ve všech provozních obdobích. Například ve špičkách pracovních dnů pojede každé čtyři minuty. Tato úprava umožní zrušení souběžné linky 23, která vytvářela lince 22 posilu v nejzatíženějším úseku. Zdvojnásobením počtu spojů na lince 22 tak dojde ke zpřehlednění linkového vedení a k posílení koncových úseků trasy. V přepravní špičce všedního dne bude linku 22 zajišťovat rekordních 46 tramvajových souprav.
„Ke změně nás vede potřeba posílení tramvajové dopravy v některých částech města, neboť se začíná projevovat nárůst počtu cestujících v pražských tramvajích díky zavádění zón placeného parkování i kvůli enormně rostoucím cenám pohonných hmot,“ vysvětluje důvod změn Pavel Procházka, pověřený řízením ROPIDu.
„Důležitým poznatkem pro rozhodnutí o sloučení linek 22 a 23 je pro nás také znatelně vyšší atraktivita linek s krátkým intervalem. Na příkladu linky 9, která má nyní poloviční intervaly oproti ostatním tramvajovým linkám, je to jasně vidět. Lidé mají zafixováno, že linka jezdí v podstatě každou chvíli, a proto se vyplatí na ní počkat. Tato linka je tak atraktivnější než ostatní souběžné linky,“ doplňuje Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID.
Od zahájení poprázdninového provozu čekají cestující další úpravy v síti pražských tramvají. Linka 24 bude zkrácena na Kubánské náměstí, linka 19 bude ve směru od Strašnické odkloněna na Nádraží Strašnice a linky 7 a 11 budou jezdit v neděli dopoledne častěji – interval v tomto období bude zkrácen z 15 na 10 minut.
TZ ROPID
„Ke změně nás vede potřeba posílení tramvajové dopravy v některých částech města, neboť se začíná projevovat nárůst počtu cestujících v pražských tramvajích díky zavádění zón placeného parkování i kvůli enormně rostoucím cenám pohonných hmot,“ vysvětluje důvod změn Pavel Procházka, pověřený řízením ROPIDu.
„Důležitým poznatkem pro rozhodnutí o sloučení linek 22 a 23 je pro nás také znatelně vyšší atraktivita linek s krátkým intervalem. Na příkladu linky 9, která má nyní poloviční intervaly oproti ostatním tramvajovým linkám, je to jasně vidět. Lidé mají zafixováno, že linka jezdí v podstatě každou chvíli, a proto se vyplatí na ní počkat. Tato linka je tak atraktivnější než ostatní souběžné linky,“ doplňuje Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID.
Od zahájení poprázdninového provozu čekají cestující další úpravy v síti pražských tramvají. Linka 24 bude zkrácena na Kubánské náměstí, linka 19 bude ve směru od Strašnické odkloněna na Nádraží Strašnice a linky 7 a 11 budou jezdit v neděli dopoledne častěji – interval v tomto období bude zkrácen z 15 na 10 minut.
TZ ROPID