Od ledna 2009 zvyšujeme počet revizorů na příměstských autobusových linkách PID. Nově se do přepravní kontroly zapojuje firma ČSAD Ingsped Praha, která vyšle do terénu desítku revizorů. Ti budou kontrolovat jednak tarifní kázeň cestujících, ale i správné vybírání jízdného řidiči autobusů. „V poslední době se totiž na příměstských linkách v některých oblastech rozmáhá krácení tržeb řidiči, protože někteří cestující nevyžadují za zaplacenou hotovost jízdenku od řidiče. Tyto peníze pak neplynou na hrazení nákladů na provoz linky, ale pouze řidiči do kapsy“, upřesňuje Petr Ježdík, vedoucí oddělení Sledování kvality služby.
Pokud si cestující za předaný obnos nepřevezme jízdenku, je sám proti sobě hned dvakrát. Jednak může dostat od přepravní kontroly pokutu, i když zaplatil. Za druhé ničím nepřispívá na provoz linky, takže se může stát, že i přes velký zájem cestujících nebude linka z důvodu nedostatku tržeb posílena, jak by si zasluhovala, nebo může být přistoupeno i k rušení některých spojů. Proto doporučujeme vždy žádat řidiče o jízdenku. Za případné nepříjemnosti při kontrole to nestojí.
Přepravní kontrolu na příměstských autobusových linkách vykonávají také revizoři Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s. Všichni pracovníci přepravní kontroly se prokazují kontrolním odznakem a průkazem. V minulém roce se osvědčil systém těsné spolupráce pracovníků kontroly ROPID a přepravní kontroly Dopravního podniku hl. m. Prahy. „Při těchto společných kontrolních akcích se dostaneme hlouběji do regionu a můžeme kontrolovat autobusy na neobvyklých místech v neobvyklých časech“, přibližuje způsob kontrol Petr Ježdík. Systém je nastaven tak, aby se kontroly prováděly co nejrovnoměrněji v celém regionu, ve všech tarifních pásmech a různých časových obdobích. Kontroloři jsou zároveň proškolováni, aby byli co nejvíce nápomocni, dovedli poradit a stali se účinnou pomocí a ochranou poctivých cestujících i řidičů.
Pokud si cestující za předaný obnos nepřevezme jízdenku, je sám proti sobě hned dvakrát. Jednak může dostat od přepravní kontroly pokutu, i když zaplatil. Za druhé ničím nepřispívá na provoz linky, takže se může stát, že i přes velký zájem cestujících nebude linka z důvodu nedostatku tržeb posílena, jak by si zasluhovala, nebo může být přistoupeno i k rušení některých spojů. Proto doporučujeme vždy žádat řidiče o jízdenku. Za případné nepříjemnosti při kontrole to nestojí.
Přepravní kontrolu na příměstských autobusových linkách vykonávají také revizoři Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s. Všichni pracovníci přepravní kontroly se prokazují kontrolním odznakem a průkazem. V minulém roce se osvědčil systém těsné spolupráce pracovníků kontroly ROPID a přepravní kontroly Dopravního podniku hl. m. Prahy. „Při těchto společných kontrolních akcích se dostaneme hlouběji do regionu a můžeme kontrolovat autobusy na neobvyklých místech v neobvyklých časech“, přibližuje způsob kontrol Petr Ježdík. Systém je nastaven tak, aby se kontroly prováděly co nejrovnoměrněji v celém regionu, ve všech tarifních pásmech a různých časových obdobích. Kontroloři jsou zároveň proškolováni, aby byli co nejvíce nápomocni, dovedli poradit a stali se účinnou pomocí a ochranou poctivých cestujících i řidičů.
TZ ROPID