Autobusová linka 183 nyní spojuje Severní Město s průmyslovou oblastí v Malešicích a v Hostivaři a ve všední dny zajíždí až na petrovické sídliště. Na významu získala tato linka v květnu letošního roku, kdy byla v souvislosti s prodloužením metra do Letňan posílena a nově jezdí přes přestupní terminál Kobylisy. Tím se podstatně zlepšilo napojení oblasti Čimic na metro a díky posílení a rozšíření provozu na celý týden převzala tato linka hlavní roli v přepravě lidí mezi průmyslovou oblastí v Praze 10 a Severním Městem.
Aby tato rychlá spojnice severní a jihovýchodní oblasti Prahy byla ještě atraktivnější, dohodli jsme se s městskými částmi Praha 9 a Praha 14 na úpravě trasy. Od zahájení nového školního roku již linka 183 nepojede přes Nový Hloubětín, ale nově obslouží Hrdlořezy, Jarov, oblast Harfy a Vysočan. „Díky tomu nabídneme lidem možnost přestupu v uzlech Spojovací, Nádraží Libeň a Vysočanská, kde lze přestupovat na tramvaje, vlaky, metro či jiné autobusové linky. Autobusy se díky změně trasy vyhnou značně problematické části trasy, vedoucí po Průmyslové a Kbelské ulici, kde se pravidelně tvoří kolony. Tyto kolony pak způsobují nepravidelnosti a zpožďování jednotlivých spojů,“ popisuje zlepšení pro
Aby tato rychlá spojnice severní a jihovýchodní oblasti Prahy byla ještě atraktivnější, dohodli jsme se s městskými částmi Praha 9 a Praha 14 na úpravě trasy. Od zahájení nového školního roku již linka 183 nepojede přes Nový Hloubětín, ale nově obslouží Hrdlořezy, Jarov, oblast Harfy a Vysočan. „Díky tomu nabídneme lidem možnost přestupu v uzlech Spojovací, Nádraží Libeň a Vysočanská, kde lze přestupovat na tramvaje, vlaky, metro či jiné autobusové linky. Autobusy se díky změně trasy vyhnou značně problematické části trasy, vedoucí po Průmyslové a Kbelské ulici, kde se pravidelně tvoří kolony. Tyto kolony pak způsobují nepravidelnosti a zpožďování jednotlivých spojů,“ popisuje zlepšení pro
Díky nové trase předpokládáme zvýšený zájem cestujících, proto zkrátíme intervaly tak, aby byly stejné jako páteřní autobusová linka 177, se kterou bude linka 183 ve společném úseku mezi zastávkami Pod Táborem a Kobylisy plně koordinována. V pracovní dny dopoledne pojedou autobusy číslo 183 nově po 15 minutách namísto původního intervalu 30 minut. Podobně bude posílen i večerní provoz zkrácením intervalu ze 30 na 15-20 minut. Navíc, na nové trase přes Jarov je již částečně zavedena preference před individuální automobilovou dopravou (vyhrazené jízdní pruhy a upravené světelné křižovatky), zatímco na původní trase ve Kbelské ulici je zavedení preference nemožné.
Díky převedení linky do nové trasy pomůžeme cestovat lidem kulturněji i na páteřní lince 177 a zlepšíme možnost cestování hlavně obyvatelům Proseka, neboť od metra Vysočanská již nepojedou na prosecké sídliště pouze 2 linky, ale nově i linka 183. Věříme, že díky novým možnostem přestupů, a také díky poměrně rychlému spojení do Malešic a Hostivaře přilákáme do Pražské integrované dopravy nové cestující a těm stávajícím usnadníme a urychlíme cestování mezi okrajovými částmi Prahy.Právě v oblastech mimo centrum Prahy často nedokáže dosavadní linkové vedení autobusů nabídnout rychlé a atraktivní spojení veřejnou dopravou, a proto zde svojí rychlostí vyhrávají osobní automobily. „Úpravy na lince 183 jsou dalším z kroků k postupnému vytváření sítě páteřních autobusových linek s atraktivní trasou a krátkými intervaly, které vhodně doplňují základní síť kolejové dopravy a které mají nalákat do veřejné dopravy nové cestující zejména v okrajových oblastech Prahy,“ vysvětluje novou koncepci autobusové sítě v Praze Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.
TZ ROPID