v Praze ve čtvrtek 13. března. Akce se zúčastní okolo 2000 lidí.
v Praze ve čtvrtek 13. března. Akce se zúčastní okolo 2000 lidí.
Komplexní přepravní průzkum tramvají zmapuje obsazenost na jednotlivých tramvajových linkách a obrat cestujících ve všech zastávkách v období mezi 6:00 a 23:00. Cílem průzkumu je zjistit aktuální údaje o pohybu cestujících a využít je k projektování linkového vedení a konstrukci jízdních řádů tramvajových linek tak, aby lépe odpovídaly skutečným potřebám cestujících. Výsledky průzkumu budou porovnány s předchozím komplexním průzkumem v roce 2005.
Průzkum organizuje společnost ROPID a Dopravní podnik hl. m. Prahy. Akce je mimořádně náročná na počet lidí, jelikož každý tramvajový vůz bude obsazen jedním sčítačem. Jen v ranní špičce je na linky vypravováno celkem 690 tramvajových vozů. Významným zdrojem sčítačů je SPŠ Dopravní, jejíž studenty doplní pracovníci DP hl. m. Prahy i ROPIDu. Celkem se akce zúčastní cca 2000 lidí.
Z výsledků průzkumu bude možné určit problémové úseky, místa nevyrovnané nabídky a poptávky i vývojové trendy dopravních návyků cestujících. Z porovnání v čase je možné sledovat například postupný posun přepravních špiček do pozdějších období či větší rozptyl cest během celého pracovního dne. Například z posledního komplexního průzkumu v roce 2005 vyplynulo, že hlavní ranní špička se u tramvajových linek pohybuje cca mezi 7:15 - 8:15 a odpolední špička cca mezi 16:00 – 17:00. Nejzatíženější byl úsek I.P.Pavlova – Štěpánská, kterým projelo za celý den v jednom směru cca 60 000 lidí – za pouhou hodinu v ranní špičce bylo přepraveno v jediném směru tohoto úseku 6 200 cestujících.
Průzkum organizuje společnost ROPID a Dopravní podnik hl. m. Prahy. Akce je mimořádně náročná na počet lidí, jelikož každý tramvajový vůz bude obsazen jedním sčítačem. Jen v ranní špičce je na linky vypravováno celkem 690 tramvajových vozů. Významným zdrojem sčítačů je SPŠ Dopravní, jejíž studenty doplní pracovníci DP hl. m. Prahy i ROPIDu. Celkem se akce zúčastní cca 2000 lidí.
Z výsledků průzkumu bude možné určit problémové úseky, místa nevyrovnané nabídky a poptávky i vývojové trendy dopravních návyků cestujících. Z porovnání v čase je možné sledovat například postupný posun přepravních špiček do pozdějších období či větší rozptyl cest během celého pracovního dne. Například z posledního komplexního průzkumu v roce 2005 vyplynulo, že hlavní ranní špička se u tramvajových linek pohybuje cca mezi 7:15 - 8:15 a odpolední špička cca mezi 16:00 – 17:00. Nejzatíženější byl úsek I.P.Pavlova – Štěpánská, kterým projelo za celý den v jednom směru cca 60 000 lidí – za pouhou hodinu v ranní špičce bylo přepraveno v jediném směru tohoto úseku 6 200 cestujících.
TZ ROPID