Návštěvnost tohoto dne byla nejvyšší v historii pořádání dnů pražské železnice v rámci každoročního Evropského týdne mobility
Návštěvnost tohoto dne byla nejvyšší v historii pořádání dnů pražské železnice v rámci každoročního Evropského týdne mobility
Největší zájem byl o vyhlídkové jízdy zvláštním vlakem po Novém spojení. Pět vlaků, které vyjížděly od 10 do 17 hodin z Masarykova nádraží, odvezlo celkem přes 1500 cestujících, tedy zhruba 300 cestujících na jeden vlak. Třívozová motorová jednotka Regionova byla zejména v odpoledních hodinách plně vytížena a na část zájemců již bohužel nezbylo místo.
Velký zájem vzbudila také výstava v prostorách odbavovací haly Masarykova nádraží. Nejvíce zaujaly dlouhodobé záměry rozvoje železničních „S“ linek v Praze a informace o plánech na výstavbu nových železničních stanic a zastávek. Kladně bylo hodnoceno připravované posílení příměstské železnice v prosinci letošního roku. Také informační stánek se chvílemi ocital v obležení zájemců. Výstavu navštívilo během dne cca 10 000 lidí.
Velký zájem vzbudila také výstava v prostorách odbavovací haly Masarykova nádraží. Nejvíce zaujaly dlouhodobé záměry rozvoje železničních „S“ linek v Praze a informace o plánech na výstavbu nových železničních stanic a zastávek. Kladně bylo hodnoceno připravované posílení příměstské železnice v prosinci letošního roku. Také informační stánek se chvílemi ocital v obležení zájemců. Výstavu navštívilo během dne cca 10 000 lidí.
Velký zájem veřejnosti o dění na železnici nás těší a potvrzuje stále se zvyšující význam železnice pro městskou dopravu v Praze. Počet cestujících ve vlacích v Praze již totiž dosáhl na jaře letošního roku srovnatelné hodnoty s podzimem 2002, kdy železnice nahrazovala zatopené metro po ničivých povodních a tvořila páteř městské dopravy v Praze.
Pro ty, kteří se nestihli svézt nebo se nevešli do zvláštního vlaku, máme dobrou zprávu. V minulých dnech byly zprovozněny nové tunely pod Vítkovem pro další vlaky. V současné době je využívají všechny rychlíky z Hradce Králové a z Turnova. Nových tunelů také plně využívá příměstská linka S3 Praha – Všetaty čili všechny osobní vlaky na trati 070. Cestující si tak mohou vyzkoušet výhody Nového spojení na obyčejnou „pražskou tramvajenku“ (osobní vlaky a rychlíky na trati 070) nebo na klasickou jízdenku Českých drah. Navíc od začátku října dojde k výraznému zkrácení jízdní doby vlaků linky S2 do Lysé nad Labem, Nymburka a Poděbrad, neboť tyto vlaky již pojedou mezi Vysočany a Masarykovým nádražím přímo bez zajíždění do Libně. Využijí tak zcela nového propojení těchto dvou nádraží, které dosud neexistovalo.TZ ROPID

EU podpoří výstavbu dobíjecích stanic pro nákladní vozidla
Smlouva na desítky nových trolejbusů pro DSZO platí


