Praha - Řidiči linkových autobusů budou mít od 1. ledna více peněz za čekání na konečné či jiné časové prodlevy způsobené jízdním řádem. Zajistí jim to novela vládního nařízení o pracovní době a odpočinku zaměstnanců v dopravě; novelu schválila vláda koncem srpna.
Řidiči dostanou přidáno postupně ve dvou krocích. Od 1. ledna 2009 bude odměna za hodinu čekání činit 25 korun, o rok později se zvýší na 50 korun. Uvedené částky jsou dolní hranicí, konečná suma může být na základě kolektivní smlouvy vyšší.
Podle nynější úpravy se čekání na konečné počítá jako pohotovost, za kterou řidičům náleží deset procent hodinové mzdy. Čekací doby se podle odborů kvůli rušení spojů neustále prodlužují a řidiči, ačkoliv neřídí, nesmějí opustit pracoviště, tedy autobus, zastávku nebo firmu. Za to však dostávají minimální peníze.
Situaci vláda vyřešila tzv. "čekáním mezi spoji". Čekací doba tak nebude od ledna brána jako pohotovost, nebude se ale ani počítat do fondu pracovní doby. Pokud by se čekání počítalo do pracovní doby, řidiči by hromadně překračovali limit pro přesčasy.
Řidiči dostanou přidáno postupně ve dvou krocích. Od 1. ledna 2009 bude odměna za hodinu čekání činit 25 korun, o rok později se zvýší na 50 korun. Uvedené částky jsou dolní hranicí, konečná suma může být na základě kolektivní smlouvy vyšší.
Podle nynější úpravy se čekání na konečné počítá jako pohotovost, za kterou řidičům náleží deset procent hodinové mzdy. Čekací doby se podle odborů kvůli rušení spojů neustále prodlužují a řidiči, ačkoliv neřídí, nesmějí opustit pracoviště, tedy autobus, zastávku nebo firmu. Za to však dostávají minimální peníze.
Situaci vláda vyřešila tzv. "čekáním mezi spoji". Čekací doba tak nebude od ledna brána jako pohotovost, nebude se ale ani počítat do fondu pracovní doby. Pokud by se čekání počítalo do pracovní doby, řidiči by hromadně překračovali limit pro přesčasy.