V loňském roce dominovaly evropskému trhu stále dieselové autobusy. Podle ACEA bylo v Evropské unii za minulý rok registrováno celkem 35 579 nových autobusů a autokarů s celkovou hmotností více než 3,5 tuny, z toho 24 467 bylo dieselových, 6 587 elektrických, 3 486 hybridních elektrických a 3 035 s jiným alternativním pohonem.
V loňském roce dominovaly evropskému trhu stále dieselové autobusy. Podle ACEA bylo v Evropské unii za minulý rok registrováno celkem 35 579 nových autobusů a autokarů s celkovou hmotností více než 3,5 tuny, z toho 24 467 bylo dieselových, 6 587 elektrických, 3 486 hybridních elektrických a 3 035 s jiným alternativním pohonem.
Prodej nových autobusů v EU vzrostl v roce 2024 ve srovnání s rokem 2023 o 9,2 %, celkem na 35 579 kusů. Itálie zaznamenala pozoruhodný dvouciferný růst o 26,7 % (na 6 594 ks), Španělsko o 10,3 % (na 4 059 ks) a Francie o 2,2 % (na 6 258 ks). Německo se propadlo o 2 % (na 5 382 ks). Česká republika registrovala růst o 23,2 % (na 1 331 ks). Velký procentní nárůst eviduje Řecko o 247 % (874 ks), je to však způsobeno nízkým počtem v roce 2023. Z velkých zemí Polsko o 26,4 % (2 301 ks). Nárůst o téměř 57 % byl ve Spojeném Království (8 657 ks), které je absolutním vítězem v Evropě, i když je už mimo EU. Pokud bychom započítali všechny země EU, EFTA a UK, bylo registrováno v roce 2024 celkem 45 867 autobusů a autokarů (+ 14,8 %), z toho 30 154 bylo dieselových (+19,7 %), 9 076 elektrických (+23,8 %), 3 581 hybridních elektrických (-17,3 %) a 3 050 ks s palivovými články, CNG, LPG, a další alternativní paliva (-1 %).
Registrace nových elektrických autobusů vzrostly v roce 2024 o 26,8 %, přičemž podíl na trhu vzrostl z 15,9 % na 18,5 %. Objemově největším trhem se stala Itálie s působivým růstem 161,7 % (1 175 ks), zatímco Španělsko vzrostlo o 17,5 % (617 ks), čímž se stalo čtvrtým největším trhem pro tento typ pohonu. Německý trh také vzrostl a to o 4,9 % (876 ks), zatímco francouzský trh poklesl o 11,4 % (658 ks). Největší elektrobusovou velmocí co se týká nárůstu registrací bylo Řecko s 3 771 %, šlo však "pouze" o 271 ks. Růst o 883 % byl také v České republice, kde bylo registrováno 59 elektrických autobusů Iveco Bus a SOR. Nejméně elektrických autobusů bylo registrováno ve Slovinsku (5 ks), Maďarsku (2 ks), na Kypru (2 ks). Chorvatsko a Slovensko nemají žádný registrovaný elektrický autobus.
Prodeje hybridních elektrobusů klesly o 16,1 % (na 3 486 ks), což představuje 9,8 % podíl. Registrace dieselových autobusů vzrostly o 11,1 % (na 22 467 ks), čímž se jejich podíl na trhu zvýšil na 63,1 %, což je o 1 procentní bod více než v roce 2023.