Registrace autobusů v EU v lednu 2020

V lednu 2020 došlo v celé Evropské unii k poklesu registrací užitkových vozidel o 11,5%. S výjimkou autobusů klesla poptávka ve všech segmentech.
V lednu 2020 došlo v celé Evropské unii k poklesu registrací užitkových vozidel o 11,5%. S výjimkou autobusů klesla poptávka ve všech segmentech.
Na celkovém výsledku registrací nových užitkových vozidel měl významný dopad zpomalený prodej dodávek, které tvoří více než 80% poptávky po užitkových vozidlech v EU. Čtyři hlavní trhy zaznamenaly v lednu pokles, největší Španělsko (-19,3%), následuje Francie (-9,1%), Německo (-7,6%) a Itálie (-2,9%).

Nová lehká užitková vozidla do 3,5 t

Během prvního měsíce došlo k poklesu registrací lehkých užitkových vozidel (-10,2%) po zvýšení v prosinci 2019. K tomuto poklesu přispěly čtyři největší trhy: Španělsko (-20,2%), Francie (-9,2%), Německo (-3,0%) a Itálie (-2,4%).

Nová těžká užitková vozidla nad 16 t a více

Podle lednových výsledků pokračovaly prodeje v sestupném trendu, který se projevuje od srpna 2019 (po zavedení nových předpisů o inteligentních tachografech). V důsledku toho se poptávka po nových těžkých nákladních vozech v prvním měsíci roku snížila o 21,7%. Všechny čtyři klíčové trhy EU zaznamenaly v lednu záporný růst, největší pokles zaznamenalo například Německo (-26,0%), Španělsko (-15,9%) a Francie (-14,2%).

Nová středně a těžká užitková vozidla nad 3,5 t

Nové registrace trucků se snížily o 19,2%, což znamená sedmý měsíc po sobě s klesající poptávkou. Tento negativní trend můžeme vidět u všech hlavních trhů: Německo (-20,5%), Španělsko (-14,9%), Francie (-12,4%) a Itálie (-9,3%).

Nové autobusy nad 3,5 t

V lednu 2020 byla registrace autobusů a autokarů o 7,9% vyšší než ve stejném měsíci před rokem. Čtyři strategické trhy však zaznamenaly odlišné výsledky: Francie (639 registrovaných autobusů) a Itálie (461 registrovaných autobusů) zaznamenaly meziroční solidní nárůst (o 27,3%, respektive 17,0%), zatímco ve Španělsku (s 314 autobusy, jde o pokles o -3,4%) se poptávka po nových autobusech snížila. Na druhé straně v Německu zůstala téměř nezměněna (630 autobusů a + 0,5%). Velký nárůst registrací uvádí Maďarsko (160 autobusů a meziroční nárůst 2 185,7%), Česká republika s 91 registracemi si oproti roku 2019 polepšila o 146%.

ACEA


Registrace autobusů v EU v lednu 2020