Registrace autobusů v ČR v říjnu 2024

V říjnu bylo registrováno 61 autobusů, proti stejnému měsíci v loňském roce o čtyři méně. Největší počet je značky IVECO, dále MAN a Mercedes-Benz. Všechny jezdí na naftu. Více než polovina byla vyrobena pro dopravce ve Středočeském kraji a v Praze, kde už od prosince vyjedou do provozu s cestujícími.

V říjnu bylo registrováno 61 autobusů, proti stejnému měsíci v loňském roce o čtyři méně. Největší počet je značky IVECO, dále MAN a Mercedes-Benz. Všechny jezdí na naftu. Více než polovina byla vyrobena pro dopravce ve Středočeském kraji a v Praze, kde už od prosince vyjedou do provozu s cestujícími.

V měsíci říjnu registrace klesly meziročně o 6,15%. Iveco Bus vyrobilo pro domácí trh 17 autobusů, MAN a Mercedes-Benz po 9 ks, značka Setra 7 ks, SOR a Irizar po 5 ks, po 2 ks Solaris a Isuzu.

Od začátku roku vzrostly registrace celkově o 59,87% (z 613 ks na 980 ks, tj. o 367 ks). První je značka Iveco Bus s 429 registrovanými autobusy (43,78%), následují MAN –124 ks (12,68 %), SOR – 113 ks (11,53%), Setra – 112 ks (11,43%), Mercedes-Benz – 98 ks (10 %), Rošero-P – 37 ks (3,78%), Isuzu – 24 ks (2,45%), Irizar – 16 ks (1,63%), Solaris – 8 ks (0,82%), VDL – 5 ks (0,51%).

Pokud se týká typu paliva, 892 je s dieselovým pohonem, 54 na CNG (21 ks Rošero-P, 19 ks Iveco Bus a 14 ks SOR), elektrických 34 ks (28 ks SOR, 4 ks Iveco Bus a 1 ks čínské značky Zhengzhou).

Hlavním regionem, který "zachraňuje" domácí prodej, je Praha (314 ks, podíl 32%) a Středočeský kraj (264 ks, podíl téměř 27%). 96 nových autobusů (9,8%) bylo registrováno v Pardubickém kraji a 81 ks (8,27%) na Vysočině. Naopak Plzeňský kraj má podíl nejniší (12 ks, 1%).

Více než polovina nových vozidel je určena pro linkovou dopravu, dopravci už ale také kupují dálkové autobusy, zatím v roce 2023 bylo registrováno jen 36 ks, letos zatím 151 ks.

Zdroj dat: Svaz dovozců automobilů