
Výuková KAROSA se spolužákem.
Redaktorka uposlechla nabádání odborníků, a aby se s předmětem magazínu BUSportál seznámila co nejtěsněji, zahájila v aprílový předvečer první jízdou na dvoře dopravní společnosti výuku v autoškole.
Redaktorka uposlechla nabádání odborníků, a aby se s předmětem magazínu BUSportál seznámila co nejtěsněji, zahájila v aprílový předvečer první jízdou na dvoře dopravní společnosti výuku v autoškole.
Kromě získání odborné kvalifikace vhodné pro redaktora autobusového média je účelem tohoto snažení i obhájení možnosti získat řidičský průkaz skupiny "D" bez předchozí nákladní zkušenosti. Zejména pro ženy by mohlo být absolvování autoškoly na autobus inspirativní a příkladně městská doprava by mohla být obohacena větším množstvým odpovědných, opatrných a empatických řidičů.
Dosavadní motoristickou praxí redaktorky je asi patnáctileté intenzivní řízení služebního a vlastního terénního osobního auta.
Úvodní lekce byla věnována seznámení se školicí Karosou zejména po technické stránce. Jako test smysluplnosti úmyslu redaktorka objela asi 3x dvorek i s krátkým couváním. Nejvyšší dosažený rychlostní stupeň byl "2". A co se zdá být tím zásadním rozdílem proti jízdě osobním autem ? To, že je autobus o kus širší, se na dvoře až tak nepoznalo. Určitě je dost nepříjemné, že je za autobusem prostor, do kterého se žádným zrcátkem nepodíváte (kamera a display v Karose není). Také si musíte uvědomovat, že nesedíte "za předními koly", ale před nimi a tomu přizpůsobit techniku jízdy do zatáček. Daleko více musíte rozmýšlet, kam a kudy jet. Kromě toho, že jste širocí a dlouzí, tak také samozřejmě vysocí.
Že muži ženám za volanty autobusů fandí, dosvědčují i předběžné nabídky dopravních firem na zaměstnání po absolvování autoškoly. Zodpovědných řidičů autobusů není opravdu na trhu práce mnoho. Potěšila i ochota např.společnosti EvoBus při příští testovací jízdě půjčit svoje nové modely Mercedes-Benz k osobnímu vyzkoušení. Odborníci z německého závodu potvrdili nezanedbatelné množství žen řidiček za volanty západoevropských autobusů.
A nějaký obrázek redaktorky za volantem ? Určitě v budoucnu. Nechat se fotografovat hned na počátku by bylo asi rouhání.
Úvodní lekce byla věnována seznámení se školicí Karosou zejména po technické stránce. Jako test smysluplnosti úmyslu redaktorka objela asi 3x dvorek i s krátkým couváním. Nejvyšší dosažený rychlostní stupeň byl "2". A co se zdá být tím zásadním rozdílem proti jízdě osobním autem ? To, že je autobus o kus širší, se na dvoře až tak nepoznalo. Určitě je dost nepříjemné, že je za autobusem prostor, do kterého se žádným zrcátkem nepodíváte (kamera a display v Karose není). Také si musíte uvědomovat, že nesedíte "za předními koly", ale před nimi a tomu přizpůsobit techniku jízdy do zatáček. Daleko více musíte rozmýšlet, kam a kudy jet. Kromě toho, že jste širocí a dlouzí, tak také samozřejmě vysocí.
Že muži ženám za volanty autobusů fandí, dosvědčují i předběžné nabídky dopravních firem na zaměstnání po absolvování autoškoly. Zodpovědných řidičů autobusů není opravdu na trhu práce mnoho. Potěšila i ochota např.společnosti EvoBus při příští testovací jízdě půjčit svoje nové modely Mercedes-Benz k osobnímu vyzkoušení. Odborníci z německého závodu potvrdili nezanedbatelné množství žen řidiček za volanty západoevropských autobusů.
A nějaký obrázek redaktorky za volantem ? Určitě v budoucnu. Nechat se fotografovat hned na počátku by bylo asi rouhání.
... pokračování příště

Školicí autobus má samozřejmě ovládání i pro instruktora.

Instruktor Zdeněk Hečl s frekventantem.