Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.

Doprava v Praze od historie po současnost. Z hlediska BUSportálu je zajímavé i to, co na výstavě není.
Reklama
Doprava v Praze od historie po současnost. Z hlediska BUSportálu je zajímavé i to, co na výstavě není.
Děkujeme za kvalifikovaný výklad Zdeňku Říhovi z Ústavu ekonomiky a managementu dopravy a telekomunikací ČVUT.
O výstavě naleznete maximum informací na www.vizeprodopravuvpraze.cz. Obrázky zde naleznete ve Fotogalerii z výstavy.
Omezíme se tedy spíše na osobní dojmy a postřehy. Počátky veřejné dopravy byly plně věcí ekonomického záměru a záležitostí podnikatelskou. V začátcích veřejné dopravy tedy chybí akcent veřejné prospěšnosti a podpory. Je zde nefalšovaný duch konkurence - například na obrázku, kde "vítězí" omnibus na kolejovým vozidlem díky své nezávislosti na kolejích - oba tažení koňmi. Opravdu krásné jsou velkoplošné fotografie dopravních staveb i situací - Praha zde díky fotografování v sobotu (ne záměrně) vyhlíží jako dopravně idylické město. Do budoucna se hlavní město dívá ovšem zejména prostřednictvím moderní i hypermoderní dopravy na kolejích, což je vzhledem k možnostem, které "autobusy s vysokou úrovní služeb" nabízejí reálně ve světě, škoda. Pro BUSportál je tady velká motivace propagovat "autobusové metro" tam, kde vize pro dopravu v Praze také vznikají - na Dopravní fakultě ČVUT. Zdeněk Říha projevil na výstavě pro impulsy z tohoto segmentu velkou vstřícnost.
Výstavu si můžete na Staroměstské radnici prohlédnout do 14.6.2009.

Tak jen na doplnění: Vysokokapacitní inteligentní autobusové systémy se poprvé v Česku ....

Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
Omnibus vítězí ... Zatím. (Foto - výřez).
Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
Omnibus před smíchovskou radnicí. (Foto - výřez).
Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
Kuriozita: Pohyblivý chodník (eskalátor) na Letné fungoval ve dvacátých a třicátých létech.
Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
Představa o metru v roce 1926.
Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
V roce 1898 už metro navrhoval Ladislav Rott: Odpověď zcela v duchu úředním.
Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
Tanky na Nuselském mostě při zatěžkávací zkoušce.
Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
Současnost - navrhovaná zóna se zpoplatněným vjezdem.
Redakce se byla podívat na výstavu VIZE pro dopravu v PRAZE.
Zdeněk Říha z ČVUT (uprostřed).