
Dave Chicka z britského magazínu Trolleybus bylo možno si opět po čase prohlédnout výrobní prostory Škoda Electric v Plzni - Doudlevcích. K vidění zde byl i prototyp patnáctimetrového třínápravového trolejbusu Škoda 28 Tr Solaris a karoserie Citelis pro první český autobus na vodíkové palivové články.
Dave Chicka z britského magazínu Trolleybus bylo možno si opět po čase prohlédnout výrobní prostory Škoda Electric v Plzni - Doudlevcích. K vidění zde byl i prototyp patnáctimetrového třínápravového trolejbusu Škoda 28 Tr Solaris a karoserie Citelis pro první český autobus na vodíkové palivové články.
Trolejbus je první ze zakázky pro Pardubice viz ŠKODA ELECTRIC dodá trolejbusy pro město Pardubice. Jeho montáž je již tak daleko, že se v nejbližší době vydá na zkušební trasu po Plzni. Zde můžeme potkávat v současnosti zejména dvanáctimetrové trolejbusy pro Rigu, které momentálně zaplňují hlavní výrobní halu a v plzeňských ulicích si odjíždějí svoje povinné zkušební penzum. Na venkovní ploše jsme zachytili zlínské kloubové trolejbusy, modrobílé rižské včetně polotovaru dodaného Irisbusem.
Krátce jsme se informovali i na projekt českého hydrogenbusu - prototypu autobusu na vodíkové palivové články viz Tisková zpráva: Vodíkový autobus vyjede už za rok. Karoserie již byla dodána do Škody Electric. Jedná se o běžný polotovar 12 m z Irisbusu v bílé barvě.
Krátce jsme se informovali i na projekt českého hydrogenbusu - prototypu autobusu na vodíkové palivové články viz Tisková zpráva: Vodíkový autobus vyjede už za rok. Karoserie již byla dodána do Škody Electric. Jedná se o běžný polotovar 12 m z Irisbusu v bílé barvě.

Jan Spousta (CDV) a Dave Chick (Trolleybus) u Škoda 28 Tr Solaris.




Výhodou karoserie Solaris pro trolejbus (bez agregátu) je průhled zadním oknem pro řidiče.



Trolejbus bude co nevidět schopen se vydat na zkušební jízdu.

Riga v hale.

Dveře se třemi páry úchytů pro Rigu.

Kloubový Škoda 25 Tr Irisbus pro Zlín.

Riga trolejbus a polotovar z Irisbusu.

Před Škoda Electric.

U zlínského trolejbusu s agregátem: Pavel Kuch (ŠEL), Jan Spousta (CDV) a Dave Chick (Trolleybus).

Karosérie Citelis pro první český autobus na vodíkové palivové články.
