Cesta z Plzně do Mariánských Lázní v pátek 4.3.2005.
Cesta z Plzně do Mariánských Lázní v pátek 4.3.2005.
Následující materiál přečetl a upřesnil telefonicky čtenář BUSportálu Jan Hofmann.
Když mne ve čtvrtek osobně přesvědčila paní Edith Hoskovec, že je vhodné, abych se zúčastnila v pátek ochutnávky rakouských pokrmů a vín v Mariánských Lázních (reportáž uveřejněna v rubrice Turistika), bylo třeba volit jinou než individuální automobilovou dopravu - to, že se mi nabídl spoj společnosti Hofmann GmbH, jsem brala jako pokyn osudu.
Jak se tedy cestuje z Plzně do Mariánských Lázní busem Hofmann GmbH? Do Plzně přijel se zpožděním, způsobeným čekáním u nehody u Plzně (jak sdělil komusi do mobilního telefonu bez hand free ještě v areálu CAN řidič), z Plzně jsme tedy vyjeli o deset minut později. Standardní teplo v Karose z roku 1995 nebylo, ale zřejmě to bylo maximum, co se dalo při zimě venku docílit. Dveře se otevíraly jen napůl, takže cestující s vyšším BMI se poněkud zasekla, ale nakonec se do busu dostala. Slovenský řidič byl příjemný a ochotný a ve Stříbře pro maminku s kočárkem ručně otevřel i druhou polovinu dveří stejně jako při výstupu v Plané.
Z hlediska BUSportálu byla cesta víceméně snesitelná, ale odpovídající době tak před deseti lety. I se starší, ale udržovanou a pořádně topící Karosou by se jistě dalo cestovat příjemněji a nemusela by být vůbec s hosteskou, kávou a tiskem.
Zpáteční cestu jsem musela absolvovat mašinkou, protože žádná autobusová alternativa a možnost porovnání nebyla k dispozici.
Pozoruhodná je ovšem městská kombinovaná doprava v Mariánských Lázních i zdejší odbavovací systém. Na trase č.5 se můžete svézt jak trolejbusem, tak i autobusem. Zda mají trolejbusů málo nebo je nafta levnější než elektřina, se jich příležitostně zeptáme. Odbavovací systém: pod dohledem řidiče přesně odpočítaný obnos nasypete do stroje (nevrací), zvolíte 1 nebo 1/2 a vypadne lístek. Pokud máte drobné, nic proti.
Když mne ve čtvrtek osobně přesvědčila paní Edith Hoskovec, že je vhodné, abych se zúčastnila v pátek ochutnávky rakouských pokrmů a vín v Mariánských Lázních (reportáž uveřejněna v rubrice Turistika), bylo třeba volit jinou než individuální automobilovou dopravu - to, že se mi nabídl spoj společnosti Hofmann GmbH, jsem brala jako pokyn osudu.
Jak se tedy cestuje z Plzně do Mariánských Lázní busem Hofmann GmbH? Do Plzně přijel se zpožděním, způsobeným čekáním u nehody u Plzně (jak sdělil komusi do mobilního telefonu bez hand free ještě v areálu CAN řidič), z Plzně jsme tedy vyjeli o deset minut později. Standardní teplo v Karose z roku 1995 nebylo, ale zřejmě to bylo maximum, co se dalo při zimě venku docílit. Dveře se otevíraly jen napůl, takže cestující s vyšším BMI se poněkud zasekla, ale nakonec se do busu dostala. Slovenský řidič byl příjemný a ochotný a ve Stříbře pro maminku s kočárkem ručně otevřel i druhou polovinu dveří stejně jako při výstupu v Plané.
Z hlediska BUSportálu byla cesta víceméně snesitelná, ale odpovídající době tak před deseti lety. I se starší, ale udržovanou a pořádně topící Karosou by se jistě dalo cestovat příjemněji a nemusela by být vůbec s hosteskou, kávou a tiskem.
Zpáteční cestu jsem musela absolvovat mašinkou, protože žádná autobusová alternativa a možnost porovnání nebyla k dispozici.
Pozoruhodná je ovšem městská kombinovaná doprava v Mariánských Lázních i zdejší odbavovací systém. Na trase č.5 se můžete svézt jak trolejbusem, tak i autobusem. Zda mají trolejbusů málo nebo je nafta levnější než elektřina, se jich příležitostně zeptáme. Odbavovací systém: pod dohledem řidiče přesně odpočítaný obnos nasypete do stroje (nevrací), zvolíte 1 nebo 1/2 a vypadne lístek. Pokud máte drobné, nic proti.
Slovenský řidič byl sympatický, a tak cestující brala zaseknutí ve dveřích s humorem.
Do vi.