NEOPLAN Skyliner obdržel renomovanou cenu za design. Porobnosti k autokaru.
NEOPLAN Skyliner obdržel renomovanou cenu za design. Porobnosti k autokaru.
NEOPLAN Skyliner obdržel renomovanou cenu za design „red dot award: product design 2012“. Mezinárodní odbornou porotu zaujal exkluzivní Sharp Cut-Design a světlý koncept interiéru.
Světovou premiéru oslavil NEOPLAN Skyliner na veletrhu Busworld v Kortrijku na podzim roku 2011. Již tam vzbudil pozorností odborné veřejnosti. Výsledkem aerodynamicky optimalizovaného tvaru je hodnota odporu vzduchu (cW) pouhých 0,41. Jde u patrového autokaru o doposud nejlepší hodnotu, která je na úrovni moderních dodávkových vozů střední třídy a kterou pocítí dopravci v podobě ekonomického provozu.
Designérům a konstruktérům se podařilo převzít od ostatních modelů autobusů NEOPLAN osvědčené komponenty jako zadní svítilny, světlomety či víka, aby tak mohli pokračovat v zaběhnutém úspěšném firemním designu vozidel. Tato kontinuita se stává výhodou pro zákazníky při nákupu náhradních dílů a při otázkách životního cyklu vozidla.
Z TZ MAN Truck & Bus
Světovou premiéru oslavil NEOPLAN Skyliner na veletrhu Busworld v Kortrijku na podzim roku 2011. Již tam vzbudil pozorností odborné veřejnosti. Výsledkem aerodynamicky optimalizovaného tvaru je hodnota odporu vzduchu (cW) pouhých 0,41. Jde u patrového autokaru o doposud nejlepší hodnotu, která je na úrovni moderních dodávkových vozů střední třídy a kterou pocítí dopravci v podobě ekonomického provozu.
Podrobné informace k vozidlu TI_CZ_BusDays2012_NEOPLAN_Skyliner.doc
Prvky tradičního designu NEOPLAN jsou například vpředu zkosené sloupky oken, velké horizontálně rozdělené čelní sklo, příď vozidla podobající se pilotní kabině letadla, dynamicky zkosené podběhy kol nebo ostře řezané světlomety. Současně některé designové elementy získaly novou interpretaci. Koncept Skylights s prosklenými náběhy střechy, velkolepým prosklením přídě a velkými prosklenými stropními okny s funkcí nouzových východů zajišťují mimořádný rozhled z panoramatického horního podlaží. U běžných patrových autobusů pevně designově ukotvené oddělení horního a spodního podlaží odstraňuje grafické ztvárnění bočních oken Skylineru. Pás postranních oken spodního podlaží navazuje na klenuté třídimenzionální panoramatické okno a celkový vzhled je tak jednotný.Designérům a konstruktérům se podařilo převzít od ostatních modelů autobusů NEOPLAN osvědčené komponenty jako zadní svítilny, světlomety či víka, aby tak mohli pokračovat v zaběhnutém úspěšném firemním designu vozidel. Tato kontinuita se stává výhodou pro zákazníky při nákupu náhradních dílů a při otázkách životního cyklu vozidla.
Z TZ MAN Truck & Bus
en.red-dot.org
2007: Design NEOPLANu Cityliner oceněn "red dot: best of the best"
BUSWORLD 2011: Nový doubledecker Neoplan Skyliner a expozice MAN - Neoplan
BUSWORLD 2011: Nový Neoplan Skyliner - premiéra © BUSportál
IAA 2010: Nový Neoplan Skyliner - předpremiéra © BUSportál