Tramvajová linka T9 se svými 19 stanicemi nově nahrazuje v Paříži autobusovou linku 183 a nabízí rychlejší a efektivnější provoz díky svému jízdnímu pruhu a frekvenci 5 minut během dopravní špičky. Foto Île-de-France Mobilités
Île-de-France Mobilités a RATP se zavázaly nabídnout cestujícím co nejlepší dopravní obslužnost. Organizátor zvýší investice, provozovateli se zvýší pokuty i bonusy.
Île-de-France Mobilités a RATP se zavázaly nabídnout cestujícím co nejlepší dopravní obslužnost. Organizátor zvýší investice, provozovateli se zvýší pokuty i bonusy.
Organizátor dopravy v pařížské aglomeraci Île-de-France Mobilités a provozovatel veřejné dopravy RATP podepsaly smlouvu o zajišťování dopravní obslužnosti pro cestující v Paříží a příměstských částech do roku 2024. Poslední kontrakt před otevřením autobusové sítě Paříže a jejího vnitřního předměstí pro veřejnou soutěž dává velký důraz na kvalitu služeb, názory cestujících a modernizaci sítě.
Île-de-France Mobilités se zavázala investovat do modernizace a inovací 1,6 miliardy Eur ročně. Tyto investice budou použity zejména na financování obnovy kolejových vozidel (zejména tramvají RER B a T1), ukončení provozu naftových autobusů a rozvoje ekologických vozidel, zrychlení intermodality vytvořením 10 000 parkovacích míst pro jízdní kola nebo vylepšení zastávek a stanic.
Veřejná doprava se zaměří zejména na zlepšení kvality služeb. Finanční postihy pro RATP vzrostly 4krát. Mohou dosáhnout až 100 milionů Eur ročně. Až čtvrtinu částky může zaplatit za oprávněné stížnosti cestujících.
Letos byla přidána řada nových hodnotících ukazatelů, např. pro větší bezpečnosti video kamery ve všech prostředcích, dynamické informace o cestujících, čistota na zastávkách nebo způsob kontaktu s cestujícími. Za základ poskytování kvalitních služeb považuje Île-de-France Mobilités informace v reálném čase (zahrnující i dostupnost eskalátorů nebo výtahů a obsazenost vozidel). Součástí smlouvy je také větší informovanost cestujících, hlavně osob se sníženou pohyblivostí. RATP také získá finanční prostředky na zajištění větší bezpečnosti cestujících, má zavést intenzivní boj proti obtěžování cestujících.
Île-de-France Mobilités navrhuje, organizuje a financuje dopravu pro nejlidnatější region s více než 12 miliony obyvatel zahrnující hlavní město Paříž a její velkou metropolitní oblast.
Každý den proběhne v jedné z největších sítí veřejné dopravy na světě 9,4 milionu cest 1 500 autobusovými linkami, 14 linkami metra, 9 linkami tramvají a 13 linkami vlaků a příměstské železnice RER. Systém se stále rozšiřuje. Île-de-France Mobilités uzavírá smlouvy s dopravními společnostmi RATP, SNCF, Transdev, Kéolis, RATP Dev, Savac-Lacroix a mnoha dalšími. Náklady na provoz činí každý rok více než 10,5 miliardy Eur. Financují jej místní orgány (region, departementy a město Paříž) a zaměstnavatelé. Île-de-France Mobilités je také garantem všech hlavních programů modernizace dopravy a rozhoduje o rozšíření a vytvoření nových linek tramvají, RER, metra, autobusů i lanovek. Zaměřuje se na podporu rozvoje využívání jízdních kol a sdílení automobilů.
Île-de-France Mobilités se zavázala investovat do modernizace a inovací 1,6 miliardy Eur ročně. Tyto investice budou použity zejména na financování obnovy kolejových vozidel (zejména tramvají RER B a T1), ukončení provozu naftových autobusů a rozvoje ekologických vozidel, zrychlení intermodality vytvořením 10 000 parkovacích míst pro jízdní kola nebo vylepšení zastávek a stanic.
Veřejná doprava se zaměří zejména na zlepšení kvality služeb. Finanční postihy pro RATP vzrostly 4krát. Mohou dosáhnout až 100 milionů Eur ročně. Až čtvrtinu částky může zaplatit za oprávněné stížnosti cestujících.
Letos byla přidána řada nových hodnotících ukazatelů, např. pro větší bezpečnosti video kamery ve všech prostředcích, dynamické informace o cestujících, čistota na zastávkách nebo způsob kontaktu s cestujícími. Za základ poskytování kvalitních služeb považuje Île-de-France Mobilités informace v reálném čase (zahrnující i dostupnost eskalátorů nebo výtahů a obsazenost vozidel). Součástí smlouvy je také větší informovanost cestujících, hlavně osob se sníženou pohyblivostí. RATP také získá finanční prostředky na zajištění větší bezpečnosti cestujících, má zavést intenzivní boj proti obtěžování cestujících.
Île-de-France Mobilités navrhuje, organizuje a financuje dopravu pro nejlidnatější region s více než 12 miliony obyvatel zahrnující hlavní město Paříž a její velkou metropolitní oblast.
Každý den proběhne v jedné z největších sítí veřejné dopravy na světě 9,4 milionu cest 1 500 autobusovými linkami, 14 linkami metra, 9 linkami tramvají a 13 linkami vlaků a příměstské železnice RER. Systém se stále rozšiřuje. Île-de-France Mobilités uzavírá smlouvy s dopravními společnostmi RATP, SNCF, Transdev, Kéolis, RATP Dev, Savac-Lacroix a mnoha dalšími. Náklady na provoz činí každý rok více než 10,5 miliardy Eur. Financují jej místní orgány (region, departementy a město Paříž) a zaměstnavatelé. Île-de-France Mobilités je také garantem všech hlavních programů modernizace dopravy a rozhoduje o rozšíření a vytvoření nových linek tramvají, RER, metra, autobusů i lanovek. Zaměřuje se na podporu rozvoje využívání jízdních kol a sdílení automobilů.
V regionu Ile-de-France v roce 2025 vyjede první lanovka. V údolí Val de Marne na 4,5 km trase propojí 5 stanic. Foto Ile-de-France
Pro RATP jezdí autobusy Iveco. Foto Ile-de-France