Rámcová dohoda o dodání 46 městských autobusů MAN pro Letiště Mnichov

Informace MAN Truck & Bus doplněná záběry současných autobusů na mnichovském letišti objektivem BUSportálu.
Informace MAN Truck & Bus doplněná záběry současných autobusů na mnichovském letišti objektivem BUSportálu.
Společnosti MAN Truck & Bus Deutschland a AeroGround Flughafen München GmbH podepsaly rámcovou smlouvu o dodání 46 městských autobusů MAN určených k přepravě cestujících na mnichovském letišti „Franz Josef Strauß“. Vozidla budou expedována ve třech dávkách až do roku 2014.

V roce 2011 využilo tento bavorský mezinárodní dopravní uzel okolo 38 milionů cestujících využívající letecké dopravy. S nárůstem počtu cestujících o 9 procent je Mnichov nejvíce rostoucím letištěm v Německu. K tomu nyní přihlížejí odpovědné osoby a objednávají 19 sólo autobusů typu MAN Lion’s City a 27 kloubových autobusů MAN Lion’s City G.

Vnitřní výbava autobusů v provedení z nerezové oceli odolná proti opotřebení je optimalizována pro vysokou kapacitu stojících cestujících (čtyři osoby / m2). Sólo autobusy tak disponují 67 místy pro cestující, kloubové autobusy mohou přepravit až 100 osob. Výkonná klimatizační zařízení garantují ve všech vozidlech, nezávisle na ročním období, vysoký komfort jízdy. Příklek (kneeling) ulehčuje cestujícím nastupování i vystupování.

Efektivní dieselové Common Rail motory MAN o výkonu 206 kW (280 HP) u sólo autobusů respektive 235 kW (320 HP) u kloubových autobusů vyhovují přísné emisní normě EEV. Sílu přenáší dále na hnací nápravu čtyřstupňová automatická převodovka Voith s programem Sensotop a s integrovaným retardérem.

Společnost AeroGround Flughafen München GmbH uzavřela pro všech 46 vozidel s MAN Truck & Bus Deutschland servisní smlouvy.

Z TZ MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o
BUSportál: Vozový park na mnichovském letišti zahrnuje kromě světlemodré flotily městských autobusů MAN a Mercedes-Benz různého stáří s vnitřní úpravou s méně sedadly a větším prostorem pro stání a zavazadla také letištní speciály COBUS. Mnichovské letiště se odlišuje od ostatních letišť tím, že se zde nejedná pouze o jízdu po rovné letištní ploše, pro kterou jsou COBUSy vhodné, ale autobusy se přesunují i po klasické silnici, která oddělená vysokým plotem sousedí s dalšími pruhy běžné komunikace a na kterou je nájezd (výjezd) s mírným převýšením a samotná cesta po silnici opět není zcela po rovině. Možná i proto se vozový park orientuje spíše na klasické městské vozy než na letištní speciály. Připojujeme záběry stávající flotily mnichovského letiště z tohoto týdne a z března 2011. Po dřívějších zkušenostech z hamburského letiště, kde se nesmělo fotografovat, jsou záběry velmi rychle pořízené a tím nikterak kvalitní.

Rámcová dohoda o dodání 46 městských autobusů MAN pro Letiště Mnichov
© BUSportál
Rámcová dohoda o dodání 46 městských autobusů MAN pro Letiště Mnichov
© BUSportál
Rámcová dohoda o dodání 46 městských autobusů MAN pro Letiště Mnichov
© BUSportál
Rámcová dohoda o dodání 46 městských autobusů MAN pro Letiště Mnichov
© BUSportál
Rámcová dohoda o dodání 46 městských autobusů MAN pro Letiště Mnichov
© BUSportál