Obchodní rada Rakouského velvyslanectví v ČR Michael Angerer poskytl BUS Portálu tiskovou zprávu o vyhodnocení prvních třiceti dní vybírání mýtného od nákladních vozů, autobusů a těžkých karavanů.
Reklama
Obchodní rada Rakouského velvyslanectví v ČR Michael Angerer poskytl BUS Portálu tiskovou zprávu o vyhodnocení prvních třiceti dní vybírání mýtného od nákladních vozů, autobusů a těžkých karavanů.
Obchodní rada Rakouského velvyslanectví v ČR Michael Angerer poskytl BUS Portálu tiskovou zprávu o vyhodnocení prvních třiceti dní vybírání mýtného od nákladních vozů, autobusů a těžkých karavanů.
    Výsledky za první měsíce shrnuje Walter Heckle, výkonný ředitel společnosti ASFINAG: "Veškerá technická zařízení i celková organizace testem prošly. Systém běží naplno."
V pracovní dny bylo registrováno až 1,8 miliónů platebních transakcí (jedna transakce na jedno vozidlo, které podléhá platbě mýtného), což za měsíc leden představuje zisk ve výši téměř 50 miliónů EUR. ASFINAG očekává, že v průběhu roku 2004 vybere na mýtném celkem 600 miliónů EUR.

Systém vstoupil v platnost přesně o půlnoci 1. ledna. Od samého počátku pracoval dobře, avšak bylo to za výjimečných podmínek v době omezeného prázdninového provozu. 12. ledna byl celý systém poprvé vystaven náporu téměř dvou miliónů transakcí, který plně potvrdil stabilitu a funkčnost systému. Nejfrekventovanějším dnem se ukázala být středa a nejsilnější provoz, kdy se uskutečňuje nejvíce transakcí, je mezi 12. a 14. hodinou, a stejně tak je tomu mezi 10. večerní a 5. hodinou ranní.

Další potěšitelnou skutečností je to, že velké množství vozidel, která podléhají platbě mýtného, je vybaveno Go-Boxy. Dosud se prodalo 260 000 Go-Boxů, což odpovídá více než 70% penetraci. Díky tomu se míra podvádění po celý leden pohybuje zhruba kolem 2%. Během ledna zastavily servisní a kontrolní hlídky ASFINAG 150 těch, kdo se snažili placení mýtného obejít. Polovina z nich byli místní občané, a druhou polovinu tvořili vlastníci aut celkem ze 47 různých zemí.

2004: na nové investice je plánováno téměř 1,2 miliard EUR
Vedle příjmů za dálniční známky, za speciální placené komunikace a za vozidla s maximální váhou nad 3,5 tuny se v roce 2004 předpokládají i takové projekty, jako je vybudování důležitých propojení s novými členskými státy EU, pokračování programu zaplňování mezer, výstavba dalších tunelů a kompletní přestavba Jižní dálnice A 2 a Západní dálnice A1. ASFINAG v roce 2004 investuje téměř 1,2 miliónů EUR do primární silniční sítě.
2004: rok nových cest
Rok 2004 se rovněž nazývá "rokem nových cest". Pokud jde o financování - přesněji řečeno v rámci konsorcia Private Public Partnership (PPP) - stejně jako v rámci dopravních telematických systémů s důrazem na management dopravy a informační systém (VMIS), ASFINAG se účastní svým kapitálovým podílem. Vedle přípravy vyhlášení veřejné soutěže na model PPP na financování A 5 (Weinviertel Autobahn) a S 1 (Wiener Außenring vysokorychlostní komunikace), bude zahájen zkušební provoz prvního dopravního kontrolního systému v Insbrucku a okolo Insbrucku na podzim 2004, který bude řízen managementem dopravy a informačním centrem Wien-Inzersdorf, které bylo otevřeno teprve v minulém roce. ASFINAG dále uvede do provozu výzkumné centrum v parku výzkumu a technologie Lakeside v Klagenfurtu, s jehož pomocí se nově získané údaje o dopravě stanou přístupné uživatelům. Díky tomu stanoví ASFINAG nová kritéria v do budoucna orientované oblasti (doméně) dopravní telematiky.


Tisková zpráva
Kontakt: Marc Zimmermann, manažer komunikací, mobilní telefon: 0664/3205960, telefon: 01/53134-10800