TISKOVÁ ZPRÁVA Ústeckého kraje ze dne 1.12.2006. Seznam dopravců a oblastí první etapy.
Reklama
TISKOVÁ ZPRÁVA Ústeckého kraje ze dne 1.12.2006. Seznam dopravců a oblastí první etapy.
Rada Ústeckého kraje dnes vyhodnotila výsledky 14 separátních koncesních řízení na dlouhodobé zajištění dopravní obslužnosti v režimu závazku veřejné služby v autobusové linkové dopravě. S vítěznými dopravci může být, v souladu s rozhodnutím krajského zastupitelstva z 20. září 2006, uzavřena smlouva na zajištění autobusové dopravy v Ústeckém kraji do roku 2014. Radní vzali na vědomí protokoly z otevírání obálek s nabídkami a rozhodli o přidělení koncese a uzavření smlouvy se zájemci, kteří se v jednotlivých koncesních řízeních umístili na prvním místě. Členové rady ale přihlédli při rozhodování k doporučení výběrové komise pro oblast „Příměstská doprava Ústí n.L.“ , kde jediný přihlášený dopravce, Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s., byl komisí vyzván k doplnění podkladů do 5.12.2006.

U dnes vybraných dopravců budou zahájeny všechny administrativní úkony, zahrnující mimo jiné posuzování jízdních řádů a zahájení správních řízení k vydání koncesí k vysoutěženým linkám, aby dopravci mohli začít své závazky plnit od 1. ledna 2006. Další koncesní řízení pro ostatní oblasti Ústeckého kraje budou probíhat v průběhu příštího roku, záměrem je, aby v regionu k 1.7.2007 byla veřejná autobusová doprava v závazku veřejné služby zajišťována dopravci, kteří mají s Ústeckým krajem uzavřenu smlouvu v souladu s rozhodnutím krajského zastupitelstva, tedy do konce roku 2014.

„Koncesní řízení bylo maximálně transparentní a zájem firem svědčí o tom, že jsme se vydali správným směrem v nápravě někdejšího dominantního obsazení trhu takřka monopolním DPÚK (Dopravním podnikem Ústeckého kraje, a.s.). Učinili jsme první a rozhodující krok k změnám, které v blízké budoucnosti našim občanům přinesou skutečné, ne jen proklamované kvalitnější služby v autobusové dopravě. Dopravci se například podpisem smlouvy zaváží, že v období 2008-2014 doplní do svého vozového parku nejméně 10% nízkopodlažních vozidel, že budou dodržovat kritéria pro stupeň čistoty provozu nebo emisní limity. Osmileté smlouvy pamatují na operativní nasazování náhradních vozidel, dopravce je povinen udržovat přiměřenou zálohu pro případ výpadku a dopravce se mimo jiné zavazuje k zajištění informační kanceláře pro cestující a poskytování informací telefonicky a pomocí elektronické pošty,“ přiblížil některé podrobnosi hejtman Jiří Šulc.

V separátních koncesních řízeních, vyhlášených 13. října 2006 bylo podáno celkem 43 přihlášek, průměrně 3 na jednu oblast. Největší dopravce v regionu, Dopravní podnik Ústeckého kraje, a.s. v obálce nadepsané „Nabídka“ však odevzdal protest proti tomuto postupu výběru autobusových dopravců a vyzval k zrušení koncesních řízení. Vyhodnocování nabídek probíhalo 28. a 29. listopadu 2006, při hodnocení byla zvažována řada kritérií, těmi nejdůležitějšími byly nabídnutá cena a také tarifní a dopravní integrace. Podrobnosti o koncesním řízení byly uvedeny v tiskové zprávě Ústeckého kraje.

Rada Ústeckého kraje vybrala nové dopravce pro 13 oblastí na osm let.