První zlínský nízkopodlažní kloubový trolejbus slaví 10. narozeniny
Foto DSZO

Jubilantem je kloubový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus s dieselagregátem, evidenčního čísla 401.
Reklama
Jubilantem je kloubový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus s dieselagregátem, evidenčního čísla 401.
Rovných deset let uplyne v pátek 1. května 2015 od zařazení prvního kloubového nízkopodlažního trolejbusu do pravidelného provozu s cestujícími ve Zlíně. Tento vůz je stále v dobré kondici a v den svých desátých narozenin bude jezdit s cestujícími na lince 2 mezi Zlínem a Otrokovicemi.

„Cestující už si na nízkopodlažní vozidla v MHD zvykli a považují je za standard. Před deseti lety to byla horká novinka, a tak stojí za to, trochu si toto výročí připomenout,“ řekl ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň.

Zlínským prvomájovým desetiletým jubilantem je kloubový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus s dieselagregátem, evidenčního čísla 401. Byl vyroben v r. 2004 ve Škodě Electric v Plzni jako prototyp a řadu měsíců sloužil výrobci jako předváděcí vozidlo. Dříve než se na konci dubna 2005 dostal tento vůz natrvalo do Zlína, jezdil už u dopravních podniků v Plzni, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích a v Brně. Za celou dobu neměl vážnější poruchu ani nebyl dlouhodobě odstaven. Přepravil tisíce a tisíce cestujících. Počítadlo na jeho tachometru ukazovalo na konci letošního dubna něco přes 775 tisíc najetých kilometrů.

„Tento vůz i další podobné, které jsme nakupovali, se v provozu osvědčily. Objevují se u nich spíše jen drobnější technické závady. Jsou natolik kvalitní, že zatím nemusely projít žádnou generálkou. Odhaduji, že by náš první nízkopodlažní kloubový trolejbus mohl bez problémů jezdit i dalších deset let a vydržet možná až 1,2 milionu kilometrů,“ uvedl Petr Červený ze střediska údržby vozidel DSZO.

Vůbec první nízkopodlažní trolejbus (sólo vůz typu Škoda 24 Tr, ev. č. 202) začal jezdit ve Zlíně v prosinci 2004 a DSZO jich postupně pořídila 20 kusů. Kloubových trolejbusů Škoda 25 Tr, k nimž patří i letošní prvomájový jubilant, jezdí ve Zlíně a Otrokovicích 13 kusů.

TZ DSZO
Trolejbusy v karosériích Irisbus Citybus byly prvními vozy po změně výroby ve Škodě Electric, kdy se výrobce trolejbusů přeorientoval na využívání autobusových karosérií od subdodavatelů. Z Irisbusu pak následovaly karosérie Citelis, na trolejbus v karosérii Iveco Urbanway se zájmem čekáme. Uvádíme odkaz na představení trolejbusu Škoda 25 Tr Irisbus Citybus v roce 2004 v Plzni. Pravděpodobně to bude ten zlínský, ten má výr. č. 13146/0346 a je také s dieselagregátem.
2004: ŠKODA 25 Tr IRISBUS - vysokokapacitní nízkopodlažní trolejbus

První zlínský nízkopodlažní kloubový trolejbus slaví 10. narozeniny
Foto DSZO
První zlínský nízkopodlažní kloubový trolejbus slaví 10. narozeniny
Jeden ze "sólo" trolejbusů Škoda 24 Tr Irisbus Citybus ve Zlíně © BUSportál
První zlínský nízkopodlažní kloubový trolejbus slaví 10. narozeniny
2004 - prototyp škoda 25 Tr Irisbus Citybus při prezentaci v Plzni © BUSportál