První Solaris Urbino 18 electric ve Varšavě. Foto MZA
Na trase číslo 503 Konwiktorska - Natolin vyjel s cestujícími první ze 130 objednaných elektrických autobusů Solaris Urbino 18 s evidenčním číslem 5870.
Na trase číslo 503 Konwiktorska - Natolin vyjel s cestujícími první ze 130 objednaných elektrických autobusů Solaris Urbino 18 s evidenčním číslem 5870.
Smlouvu na dodání 130 elektrických autobusů Urbino uzavřely Solaris a MZA v červenci loňského roku. Dodávky všech autobusů skončí v listopadu 2020.
„Pro obyvatele Varšavy je to obrovský krok ke zlepšení kvality ovzduší v hlavním městě. Je to také excelentní příklad moderního řízení městské dopravy a přechodu k udržitelné městské dopravě,“ říká Javier Calleja, generální ředitel společnosti Solaris Bus & Coach SA.
Každý ze 130 kloubových elektrických autobusů Urbino přepraví 133 cestujících. Vozidla jsou vybavena vysokovýkonnými bateriemi Solaris 150 kWh s dlouhou životností a velkým počtem nabíjecích cyklů. Solaris uvádí, že stejné řešení implementoval v elektrických autobusech provozovaných mimo jiné v Bruselu a v Barceloně. Baterie budou dobíjeny jak zásuvkami (každé vozidlo má dvě zásuvky), tak pantografy.
Nákup nových kloubových elektrických autobusů vyrobených Solaris je pro nás velkou událostí. Díky nim a našim dalším investicím do vozového parku se brzy budeme moci pochlubit téměř 500 vozidly s nízkými a nulovými emisemi. To je jeden z nejlepších výsledků v celé Evropě a skvělá zpráva pro obyvatele Varšavy,“ říká Jan Kuźmiński, generální ředitel dopravní společnosti Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. (MZA). Varšava bude mít celkem 160 elektrických autobusů a zařadí se na třetí místo v Evropě.
MZA realizoval projekt nákupu elektrických autobusů se související infrastrukturou s pomocí fondů EU v rámci Operačního programu Infrastruktura a životní prostředí 2014–2020.
Spolupráce mezi výrobcem z Bolechowo a společností MZA ve Varšavě sahá do roku 1997. Dosud je jejím největším klientem. V průběhu 24 let dodal Solaris do Varšavy přes 1 100 vozidel, z toho 21 elektrických. poháněných. Do roku 2022 má být jedna třetina autobusové flotily ve Varšavě s alternativním pohonem, elektrickými, hybridním nebo plynovým.
Solaris
„Pro obyvatele Varšavy je to obrovský krok ke zlepšení kvality ovzduší v hlavním městě. Je to také excelentní příklad moderního řízení městské dopravy a přechodu k udržitelné městské dopravě,“ říká Javier Calleja, generální ředitel společnosti Solaris Bus & Coach SA.
Každý ze 130 kloubových elektrických autobusů Urbino přepraví 133 cestujících. Vozidla jsou vybavena vysokovýkonnými bateriemi Solaris 150 kWh s dlouhou životností a velkým počtem nabíjecích cyklů. Solaris uvádí, že stejné řešení implementoval v elektrických autobusech provozovaných mimo jiné v Bruselu a v Barceloně. Baterie budou dobíjeny jak zásuvkami (každé vozidlo má dvě zásuvky), tak pantografy.
Nákup nových kloubových elektrických autobusů vyrobených Solaris je pro nás velkou událostí. Díky nim a našim dalším investicím do vozového parku se brzy budeme moci pochlubit téměř 500 vozidly s nízkými a nulovými emisemi. To je jeden z nejlepších výsledků v celé Evropě a skvělá zpráva pro obyvatele Varšavy,“ říká Jan Kuźmiński, generální ředitel dopravní společnosti Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. (MZA). Varšava bude mít celkem 160 elektrických autobusů a zařadí se na třetí místo v Evropě.
MZA realizoval projekt nákupu elektrických autobusů se související infrastrukturou s pomocí fondů EU v rámci Operačního programu Infrastruktura a životní prostředí 2014–2020.
Spolupráce mezi výrobcem z Bolechowo a společností MZA ve Varšavě sahá do roku 1997. Dosud je jejím největším klientem. V průběhu 24 let dodal Solaris do Varšavy přes 1 100 vozidel, z toho 21 elektrických. poháněných. Do roku 2022 má být jedna třetina autobusové flotily ve Varšavě s alternativním pohonem, elektrickými, hybridním nebo plynovým.
Solaris
17. března přijely do MZA další elektrická Urbina. Foto MZA

IVECO BUS vyrobí pro Itálii 80 minibusů Daily CNG
DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr


