
V Oldenburgu převzali od CaetanoBus čtyři autobusy H2.City s palivovými články pro pravidelnou veřejnou dopravu. Vodíku věří i další německá města.
V Oldenburgu převzali od CaetanoBus čtyři autobusy H2.City s palivovými články pro pravidelnou veřejnou dopravu. Vodíku věří i další německá města.
V celoevropském výběrovém řízení na celkem 16 bezemisních vodíkových autobusů pro tři německé dopravce byl úspěšný portugalský CaetanoBus. Autobusy Caetano H2.City Gold s palivovými články Toyota budou v provozu kromě ve Verkehr und Wasser GmbH (VWG) v Oldenburgu také u dalších dopravců, BREMERHAVEN BUS ve městě Bremerhaven ležícím na severozápadě u Severního moře (první ze sedmi se do provozu zařadil v polovině ledna), a Vestische Strassenbahn v Seesadtu.
V Oldenburgu byl předváděcí autobus od CaetanoBus již v listopadu 2021. Kompletní pohon dodává Toyota a pochází z osobního vozu „Mirai“, technologie je tak dlouhodobě používána a testována. Trakční baterie, vodíkové nádrže a palivové články jsou umístěny na střeše pro optimalizaci vnitřního prostoru. Dvanáctimetrová nízkopodlažní vozidla mají k dispozici 33 míst k sezení, 39 ke stání a dvě pro vozíčkáře. Tankování vodíkem trvá asi deset minut a vozidla mají dojezd asi 400 kilometrů.
S cenou 610 tisíc eur stojí autobus mnohem více než linkový autobus na CNG. Nákup čtyř autobusů je financován z 80 % z prostředků spolkové země Dolní Sasko a Evropské unie. srovnatelný dieselový. V Bremerhavenu i Oldenburgu plánují vyrábět zelený vodík.
Naopak ve Wiesbadenu se ESWE Verkehr rozhodl s autobusy na palivové články skončit. Se 120 autobusy s elektrickým pohonem na baterie provozuje po Hamburku největší park elektrobusů v Německu. Páteř však tvoří více než 130 naftových kloubových autobusů Euro 6, jejich kapacitu se s elektrickými nepodaří nahradit. Různé technologie přinášejí dopravci problémy v servisní infrastruktuře i prostoru v depu. Rozhodl se tedy autobusy s palivovými články nepořizovat.
