První várka nových trolejbusů Škoda 32 Tr pro dopravce Vilniaus viešasis transportas (VVT) brzy zamíří do litevského hlavního města. V tuto chvíli je smontováno 20 trolejbusů, přičemž 5 vozidel je zcela dokončeno a zbývajících 15 prochází zkušebním provozem a konečnými úpravami. První trolejbus má být do Vilniusu dodán v červnu, všech 20 vozidel bude na místě připraveno v srpnu. Dalších 20 vozidel je v současné době ve výrobě.
První várka nových trolejbusů Škoda 32 Tr pro dopravce Vilniaus viešasis transportas (VVT) brzy zamíří do litevského hlavního města. V tuto chvíli je smontováno 20 trolejbusů, přičemž 5 vozidel je zcela dokončeno a zbývajících 15 prochází zkušebním provozem a konečnými úpravami. První trolejbus má být do Vilniusu dodán v červnu, všech 20 vozidel bude na místě připraveno v srpnu. Dalších 20 vozidel je v současné době ve výrobě.
„Výroba trolejbusů pro litevské hlavní město pokračuje dobře a první vozidla budou brzy přepravena do svého nového domova ve Vilniusu,“ řekl Radek Svoboda, ředitel společnosti Škoda Electric ze Škoda Group. „Minulý týden jsme ukázali nové trolejbusy zástupcům města Vilnius i našeho zákazníka, dopravce VVT. Měli možnost si vozidla na vlastní kůži vyzkoušet a ujistit se, že je pro jejich občany všechno připraveno. Vážíme se našeho dlouholetého partnerství s VVT a těšíme se z pozitivního dopadu, který budou mít tyto moderní trolejbusy na veřejnou dopravu ve Vilniusu.“
Kontrakt s VVT zahrnuje dodávku 91 trolejbusů Škoda 32 Tr v hodnotě přes 52 milionů eur. Tato zakázka obsahuje také smlouvu na dodávky náhradních dílů potřebných pro pravidelnou údržbu během prvních pěti let provozu. Očekává se, že nový vozový park dorazí do Vilniusu v letech 2024 až 2025, kde podpoří čistší a zdravější životní prostředí pro obyvatele města.
Trolejbus pro Vilnius prošel řadou testovacích procedur, včetně ujetí přibližně 2 500 kilometrů. Testování červeno-krémových trolejbusů v ulicích Plzně odstartovalo 22. března 2024. Tyto komplexní testy byly nezbytné pro zajištění spolehlivosti, bezpečnosti a výkonnosti vozidel. Moderní trolejbusy jsou vybaveny pokročilými trakčními bateriemi, které umožňují autonomní jízdu na vzdálenost nejméně 20 kilometrů. Vozidla jsou navíc vybavena nejmodernějšími kamerovými systémy pro lepší sledování provozu a také systémem „Mirror Eye“, který nahrazuje běžná vnější boční zrcátka a zajišťuje bezpečnost cestujících i chodců. V neposlední řadě jsou vybavena bočními senzory, které monitorují pohyb cestujících v jejich okolí.
Minulý týden navštívili výrobní závod v Plzni-Doudlevcích zástupci Vilniusu, kteří si prohlédli nové trolejbusy. V delegaci byli Andrius Grigonis, náměstek primátora města Vilnius, Ilja Karuzis, vedoucí odboru infrastruktury města Vilnius, Ignas Degutis, generální ředitel VVT, a Aurelijus Boldinovas, technický ředitel VVT. Během své návštěvy nahlédli nejen do výrobního procesu, ale měli také možnost svézt se jedním z trolejbusů, které budou do Vilniusu dodány v červnu.
„Nové trolejbusy splňují současné požadavky na komfort, které jsou pro naše cestující klíčové. Do konce letošního léta bude v ulicích Vilniusu jezdit 20 těchto nových vozidel, která poskytnou pohodlné cestování obyvatelům Vilniusu i návštěvníkům města. Nová éra trolejbusů v hlavním městě Litvy, která zásadně změní zážitek z cestování touto ekologickou dopravou, je již za rohem,“ říká Ignas Degutis, CEO VVT.
TZ Škoda Group