
Foto Škoda Transportation
29.10.2013. Škodovka celkem do Turecka dodá šedesát moderních vozidel.
29.10.2013. Škodovka celkem do Turecka dodá šedesát moderních vozidel.
Plzeň, 30. 10. 2013 – Společnost Škoda Transportation včera v Turecku představila půl roku od podpisu smlouvy první tramvaj, kterou vyrobila pro tamní město Konya. Nová moderní 100% nízkopodlažní tramvaj 28T je nyní připravená ke zkouškám, které budou probíhat v Konye. Škodovka celkem do Turecka dodá šedesát moderních vozidel.
Obousměrná tramvaj 28T v sobě spojuje vlastnosti příměstské jednotky, metra a tramvaje. „Vozidla pro Konyu mohou jezdit spojené dvě dohromady jako vlak, mají vyšší pevnost a jsou vybavena automatickým spřáhlem pro snadnější spojení. Z důvodu plánovaného provozu ve 4,5 km dlouhém tunelu je tramvaj konstruována jako podpovrchová, tedy jako lehké metro. Z tohoto důvodu jsou také použity materiály splňující vyšší protipožární bezpečnost,“ informuje Jaroslav Kulhánek, hlavní inženýr projektu.
Do plně nízkopodlažního vozidla se vejde až 364 cestujících. Snadný nástup a výstup i pro osoby se sníženou pohyblivostí umožňuje také nízká nástupní hrana. Provoz v klimaticky těžších podmínkách také zvýšil nároky na klimatizaci, která je přizpůsobená klimatickému pásmu v Turecku. V souvislosti s tím bylo také nutné překonstruovat celou stropní partii.
Tramvaj má pět článků a je 32,5 metrů dlouhá. „Na tramvaji je unikátní především design, přičemž zdrojem inspirace byly motivy islámské architektury a světová jedinečnost města Konya - tančící derviši. Zcela jiná koncepce je také využita u vnitřního osvětlení. Cestující se mohou těšit i na zabudovanou Wi-Fi, a mnoho dalších úprav,“ říká Jaroslav Kulhánek.
Na tureckém trhu uspěla už dříve i Škoda Electric s dodávkou kompletních elektrických pohonů pro osmdesát nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem, které jsou určené pro Turecké státní dráhy.
Z TZ Škoda Transportation
Obousměrná tramvaj 28T v sobě spojuje vlastnosti příměstské jednotky, metra a tramvaje. „Vozidla pro Konyu mohou jezdit spojené dvě dohromady jako vlak, mají vyšší pevnost a jsou vybavena automatickým spřáhlem pro snadnější spojení. Z důvodu plánovaného provozu ve 4,5 km dlouhém tunelu je tramvaj konstruována jako podpovrchová, tedy jako lehké metro. Z tohoto důvodu jsou také použity materiály splňující vyšší protipožární bezpečnost,“ informuje Jaroslav Kulhánek, hlavní inženýr projektu.
Do plně nízkopodlažního vozidla se vejde až 364 cestujících. Snadný nástup a výstup i pro osoby se sníženou pohyblivostí umožňuje také nízká nástupní hrana. Provoz v klimaticky těžších podmínkách také zvýšil nároky na klimatizaci, která je přizpůsobená klimatickému pásmu v Turecku. V souvislosti s tím bylo také nutné překonstruovat celou stropní partii.
Tramvaj má pět článků a je 32,5 metrů dlouhá. „Na tramvaji je unikátní především design, přičemž zdrojem inspirace byly motivy islámské architektury a světová jedinečnost města Konya - tančící derviši. Zcela jiná koncepce je také využita u vnitřního osvětlení. Cestující se mohou těšit i na zabudovanou Wi-Fi, a mnoho dalších úprav,“ říká Jaroslav Kulhánek.
Na tureckém trhu uspěla už dříve i Škoda Electric s dodávkou kompletních elektrických pohonů pro osmdesát nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem, které jsou určené pro Turecké státní dráhy.
Z TZ Škoda Transportation

Foto Škoda Transportation