První obousměrné tramvaje Škoda dorazily do Bratislavy
Dopravní podnik Bratislava obdržel od Škoda Group první nové obousměrné tramvaje. V Bratislavě první vozy přivítali 12. března 2024. Mimo jiné již tradičně pozdravem na infopanelech od BUSE.

Škoda Group dodala Dopravnímu podniku Bratislava první dvě tramvaje z poslední objednávky deseti nových obousměrních tramvají Škoda 30T. Cestující by se s nimi mohly svézt v květnu, před zařazením do provozu musí absolvovat homologační proces.

 

Reklama

Škoda Group dodala Dopravnímu podniku Bratislava první dvě tramvaje z poslední objednávky deseti nových obousměrních tramvají Škoda 30T. Cestující by se s nimi mohly svézt v květnu, před zařazením do provozu musí absolvovat homologační proces.

 

V květnu by měla dorazit všechna vozidla a doplní tak flotilu dvaceti stejnosměrných tramvají dodaných vloni, které už vozí cestující.

Nové nízkopodlažní tramvaje vyrobené na plošině Škoda ForCity Plus jsou dlouhé více než 32 metrů a vejde se do nich až 242 cestujících. Koncepčně vycházejí z vozidel dodávaných v letech 2014 - 2015, odlišují se pevnější karoserií, inovovaným brzdným systémem či výkonnější klimatizací. Nově mají červeno-černá čela vpředu i vzadu a plnobarevné informační panely. Vozidla jsou již standardně vybavena automatickým počítáním cestujících, tónovanými okny, kamerovým systémem a WiFi i USB zásuvkami.

Jelikož se jedná o nový typ tramvají, před zařazením do provozu musí absolvovat proces homologace. V nejbližších týdnech je čekají technicko-bezpečnostní zkoušky bez zátěže i se zátěží a následně se v rámci zkušebních jízd objeví v ulicích Bratislavy. Obousměrné tramvaje kromě pravidelného provozu na místa bez plnohodnotného obratiště významně pomáhají dopravnímu podniku i v případě výluk. V minulosti díky nim mohl během rekonstrukcí zachovat provoz do Karlovy Vsi nebo na nábřeží.

Po zařazení deseti nových obousměrných tramvají do provozu se zvýší počet nízkopodlažních vozidel bratislavské tramvajové trakce. V současné době jsou plně nízkopodlažní tramvajové linky 3 a 9, s novými tramvajemi budou na víkendové spoje nasazovány jen nízkopodlažní a klimatizované vozy.

Nové bratislavské tramvaje se vyrábějí v Ostravě a v Plzni a Škoda Group je dodává dopravnímu podniku na základě výsledků veřejné zakázky. Nákup je financován z Fondu soudržnosti prostřednictvím Operačního programu Integrovaná infrastruktura. Díky zdrojům z Evropské unie se podařilo v průběhu posledních let vyčlenit pro ekologickou veřejnou dopravu v hlavím městě Slovenska téměř půl miliardy eur. DPB v posledních měsících masivně obnovuje vozový park. V provozu už jsou 4 vodíkové autobusy, 50 hybridních trolejbusů a 20 stejnosměrných tramvají.


První obousměrné tramvaje Škoda dorazily do Bratislavy
32,5 metru dlouhé tramvaje mají kapacitu pro 242 cestujících, 52 míst je k sezení. Vozidla jsou již standardně vybavena klimatizací, WiFi, USB zásuvkami, barevnými informačními displeji BUSE, automatickým počítáním cestujících, tónovanými okny a kamerovým systémem.