Solaris dodal 7 elektrických autobusů do německého města Erlangen. Jde o první objednávku z Německa na nejkratší model značky Urbino 9 LE electric. Jde o nízkopodlažní autobus určený pro městskou a příměstskou dopravu.
Solaris dodal 7 elektrických autobusů do německého města Erlangen. Jde o první objednávku z Německa na nejkratší model značky Urbino 9 LE electric. Jde o nízkopodlažní autobus určený pro městskou a příměstskou dopravu.
Erlanger Stadtwerke Stadtverkehr GmbH objednala od Solar autobusy poprvé. Jde o nejkratší model Solaris Urbino 9 LE electric, který lze využívat i na příměstských linkách. V Erlangenu. který leží asi 20 km severně od Norimberku, jsou poháněny 100% zelenou elektřinou a jezdí na nové trase CityLinie 299 přes centrum města.
Sedm bezemisních midibusů má přispět k ochraně klimatu a díky atraktivní dostupnosti do centra města Erlangen odlehčit od automobilové dopravy. Tento model s kompaktními rozměry si poradí s těsným městským prostorem. Nákup včetně dobíjecí infrastruktury financuje Spolkové ministerstvo hospodářství a ochrany klimatu (BMWK) na základě usnesení německého Bundestagu.
Každý z elektrobusů s délkou 9,27 m pojme 50 cestujících, pro sedící cestující je k dispozici 24 sedadel a prostor pro vozíčkáře a kočárky. Vozidla poháněná elektromotorem čerpají energii z baterií s kapacitou přes 250 kWh umístěných jak na střeše, tak na zádi autobusu. Nabíjejí se přes klasické zásuvné konektory. Úložiště energie Solaris High Power s vysokou hustotou energie zajišťuje vysokou provozuschopnost autobusu na trasách, bez nutnosti častého nabíjení. Instalováno bylo sedm dobíjecích míst v autobusovém depu na Frauenauracher Straße a dvě rychlonabíjecí místa na parkovišt. Nabíječky „Sicharge UC150“ od společnosti Siemens AG.
Autobusy jsou vybaveny MirrorEye, kdy jsou zrcátka nahrzeny kamerami a zlepšují viditelnost řidiče, a asistentem odbočování Mobileye Shield. Na palubě je monitorovací systém, klimatizace s tepelným čerpadlem, USB zásuvky, systém eSConnect umožňuje správu vozového parku a v reálném čase kontrolovat parametry autobusů a ovlivňovat jejich výkon.
Solaris si udržuje pozici předního výrobce na evropském trhu s bateriovými a vodíkovými autobusy. Objednávky zahnují 3 700 autobusů s nulovými emisemi, z nichž 2 460 už u zákazníků jezdí. Převažují modely s bateriemi. Například v Německu je v 32 městech v provozu přes 370 vozidel na baterie.