První Solaris Urbino 18 na CNG dorazil do Liberce. Do poloviny září přijede všech deset vozů. Foto DPMLJ
Do poloviny září přijede z Polska do dopravního podniku všech deset nových Solaris Urbino 18. Do provozu vyrazí v polovině října. V listopadu budou následovat první SOR NS 12.
Do poloviny září přijede z Polska do dopravního podniku všech deset nových Solaris Urbino 18. Do provozu vyrazí v polovině října. V listopadu budou následovat první SOR NS 12.
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) podepsal se Solaris smlouvu na 10 nízkoemisních kloubových autobusů s pohonem na CNG na začátku února 2020. Cena za vozidla je 79,75 milionů korun. Z této částky je 85% hrazeno z prostředků EU.
Do DPMLJ zamíří vozidla z Polska poprvé. Dnes z továrny Solaris v Polsku přijel první kus, všechny budou v Liberci nejpozději do 15. září. "Po montáži informačních panelů, sčítacích rámů, odbavovacího systému a zaškolení řidičů budou nové autobusy nasazeny do provozu postupně v druhé polovině října. Následovat budou autobusy SOR NS 12, čtyři bychom měli obdržet v listopadu, dalších 8 kusů v únoru 2021. Termín dodání nedávno objednaných 8 kusů zatím není přesně stanoven," uvedl Ludvík Lavička, provozně-technický ředitel DPMLJ.
S pořízením nových vozidel souvisí i nezbytné úpravy a rozvoj areálu autobusových garáží ve Vilové ulici. Po 40 letech se povedlo opravit povrchy odstavné plochy pro městské autobusy. Došlo k rozšíření venkovního prostoru o 2 500 m2, úpravou a rozšířením parkovacích míst dojde k lepší a bezpečnější manipulaci s autobusy různých délek. Řidičům kloubových autobusů tak odpadne například couvání při výjezdu. Zbývá provést výměnu oplocení a v části plochy doplnit silniční svodidla.
"Úprava jedné údržbové haly na vozidla CNG je těsně před dokončením – zpoždění nastalo vlivem dodavatele stavebních prací a nutného přepracování projektové dokumentace elektro. Výstavbě vlastní plnící stanice CNG předchází nezbytná výstavba nové trafostanice s výrazně vyšším výkonem - ta proběhne v následujících dvou týdnech. Vlastní plnící stanice je součástí kompletní přestavby „zadního dvora“. Pokud budou získána všechna potřebná povolení, mělo by být vše dokončeno do konce letošního roku. Do dokončení plnící stanice se bude doplňovat palivo v plnící stanici cca 3 km od garáží. Zde je třeba ale zvolit vhodnou časovou osu (časový rozestup mezi tankujícími vozidly), aby nebylo poškozeno zařízení plnící stanice," doplnil Ludvík Lavička.
Nová kloubová vozidla jsou určena především na linky 12,25,31,33,34. S novými autobusy DPMLJ vyřadí jedno vozidlo TEDOM a následně 2 ks kloubových Karos a dožité SOR BN12.
Do DPMLJ zamíří vozidla z Polska poprvé. Dnes z továrny Solaris v Polsku přijel první kus, všechny budou v Liberci nejpozději do 15. září. "Po montáži informačních panelů, sčítacích rámů, odbavovacího systému a zaškolení řidičů budou nové autobusy nasazeny do provozu postupně v druhé polovině října. Následovat budou autobusy SOR NS 12, čtyři bychom měli obdržet v listopadu, dalších 8 kusů v únoru 2021. Termín dodání nedávno objednaných 8 kusů zatím není přesně stanoven," uvedl Ludvík Lavička, provozně-technický ředitel DPMLJ.
S pořízením nových vozidel souvisí i nezbytné úpravy a rozvoj areálu autobusových garáží ve Vilové ulici. Po 40 letech se povedlo opravit povrchy odstavné plochy pro městské autobusy. Došlo k rozšíření venkovního prostoru o 2 500 m2, úpravou a rozšířením parkovacích míst dojde k lepší a bezpečnější manipulaci s autobusy různých délek. Řidičům kloubových autobusů tak odpadne například couvání při výjezdu. Zbývá provést výměnu oplocení a v části plochy doplnit silniční svodidla.
"Úprava jedné údržbové haly na vozidla CNG je těsně před dokončením – zpoždění nastalo vlivem dodavatele stavebních prací a nutného přepracování projektové dokumentace elektro. Výstavbě vlastní plnící stanice CNG předchází nezbytná výstavba nové trafostanice s výrazně vyšším výkonem - ta proběhne v následujících dvou týdnech. Vlastní plnící stanice je součástí kompletní přestavby „zadního dvora“. Pokud budou získána všechna potřebná povolení, mělo by být vše dokončeno do konce letošního roku. Do dokončení plnící stanice se bude doplňovat palivo v plnící stanici cca 3 km od garáží. Zde je třeba ale zvolit vhodnou časovou osu (časový rozestup mezi tankujícími vozidly), aby nebylo poškozeno zařízení plnící stanice," doplnil Ludvík Lavička.
Nová kloubová vozidla jsou určena především na linky 12,25,31,33,34. S novými autobusy DPMLJ vyřadí jedno vozidlo TEDOM a následně 2 ks kloubových Karos a dožité SOR BN12.