Začátkem září uvedl provozovatel veřejné dopravy Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) do provozu první kloubové vodíkové autobusy Solaris. Připojí se k flotile sólo Solaris Urbino 12 hydrogen. Po dokončení všech dodávek bude mít RVK 84 autobusů Solaris na vodíkový pohon, nevíc v Evropě.
Začátkem září uvedl provozovatel veřejné dopravy Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) do provozu první kloubové vodíkové autobusy Solaris. Připojí se k flotile sólo Solaris Urbino 12 hydrogen. Po dokončení všech dodávek bude mít RVK 84 autobusů Solaris na vodíkový pohon, nevíc v Evropě.
Prvních osm kloubových vodíkových autobusů Solaris Urbino 18 je součástí součástí objednávky ze září loňského roku na celkem 18 těchto vozidel. Nové vozy se připojily k 46 již provozovaným také značky Solaris. Tentokrát se jedná o 18 metrů dlouhé kloubové autobusy.
Vodíková flotila německého dopravce RVK je již nyní působivá a stále přibývají další dodávky. Solaris v současné době plní objednávku na 20 dalších z března tohoto roku: devět 12metrových a jedenáct 18metrových autobusů. Po dokončení všech dodávek bude mít RVK flotilu 84 autobusů Solaris na vodíkový pohon, největší v Evropě.
Kloubové vodíkové autobusy dodané do RVK jsou vybaveny systémem palivových článků o výkonu 100 kW. Do Urbino 18 hydrogen lze natankovat přes 50 kilogramů plynného vodíku, který je uložen v osmi nádržích umístěných na střeše. Autobusy jsou vybaveny modulárním systémem pohonu, který eliminuje potřebu tradičního motorového prostoru, což umožňuje větší kapacitu pro cestující.
Vozidla z poslední zakázky vynikají nejpokročilejšími dostupnými řešeními z hlediska výbavy. Jsou vybavena vysoce účinným klimatizačním systémem s funkcí tepelného čerpadla, pokročilým monitorovacím a informačním systémem pro cestující a řadou systémů podporujících práci řidiče.
Mezi hlavní výhody vodíkových autobusů patří provoz s nulovými emisemi, vysoká kapacita cestujících, dlouhý dojezd na jedno natankování a krátký čas pro tankování. To je pro provozovatele, kteří propojují venkovské oblasti s městy a denně přepraví velké množství dojíždějících klíčové.
Předpokladem pro provoz autobusů na palivové články je vhodná infrastruktura, tzn. vodíkové čerpací stanice. Výhodné je blízké umístění chemického průmyslu. Jako vedlejší produkt zde často vzniká vodík. Například v Kolíně nad Rýnem se ročně vyrobí několik miliard metrů krychlových vodíku, z čehož jedna miliarda by byla ročně k dispozici jako zdroj energie. To by stačilo na provoz 1 000 autobusů na palivové články.
RVK implementuje svou vodíkovou strategii již léta a Solaris je partnerem této transformace. Výrobce je lídrem v zavádění vodíkové technologie ve veřejné dopravě. Více než 40 zákazníků z 10 evropských zemí podepsalo smlouvy na více než 700 vodíkových autobusů Solaris Urbino, z nichž téměř 250 již vozí cestující ve 25 městech po celé Evropě. Společnost také poskytuje odbornou podporu pro poprodejní servis a údržbu vodíkových vozidel.