Městský dopravní podnik v Lublinu uzavřel v červnu smlouvu na dodání prvních dvaceti kloubových plug-in hybridních autobusů a právě ukončil další zakázku, tentokrát na devět těchto vozidel. Všechny dodá do Lublinu společnost Solaris Bus & Coach. Půjde o první autobusy tohoto typu ve vozovém parku MPK Lublin a jejich nákup je umožněn díky financování z EU.
Městský dopravní podnik v Lublinu uzavřel v červnu smlouvu na dodání prvních dvaceti kloubových plug-in hybridních autobusů a právě ukončil další zakázku, tentokrát na devět těchto vozidel. Všechny dodá do Lublinu společnost Solaris Bus & Coach. Půjde o první autobusy tohoto typu ve vozovém parku MPK Lublin a jejich nákup je umožněn díky financování z EU.
MPK Lublin oznámila výsledky prvního výběrového řízení v březnu 2025. Společnost Solaris Bus & Coach podala jedinou nabídku s cenou 72,57 milionu PLN za 20 kloubových autobusů a dvě mobilní nabíječky (přibližně 417 milionů Kč, tj. 20,8 milionů Kč za vozidlo, včetně požadovaných nabíječek). Celková výše financování z fondů EU přesahuje 43 milionů PLN (přibližně 247 milionů Kč)
I v rámci druhého výběrového řízení obdržel podnik jednu nabídku. "Dodavatel splňuje všechny podmínky pro účast v řízení, jeho nabídka nebyla vyřazena a je z hlediska kritérií hodnocení nabídek stanovených v zadávací dokumentaci nejvýhodnější", oznámila MPK Lublin 13. srpna 2025. Jediným uchazečem byl opět Solaris, devět plug-in hybridních kloubových autobusů Urbino a dvě mobilní nabíječky nabídl dodat za částku přibližně 32,7 milionů PLN (přibližně 187,7 milionů Kč, 20,8 milionů za vozidlo, stejně jako v předchozí zakázce). Evropská unie na nákup přispěje téměř 25 miliony PLN, tedy 142 miliony Kč.
Objednaná vozidla budou 18 metrů dlouhá, nízkopodlažní a pojmou celkem 120 cestujících, z toho 40 sedících. Kromě dnes již standardního vybavení jako je klimatizace, USB porty, kamerovový a odbavovací systém, systém počítání cestujících a přístupnosti pro zdravotně postižené a kočárky, budou přizpůsobena pro přepravu jízdních kol. Vozidla označená jako plug-in hybridní budou vybavena sériovým hybridním systémem, který se skládá z elektrického trakčního motoru a spalovacího motoru. Pohon snižuje spotřebu paliva i emisí. Bližší technické údaje nebyly oznámeny.
Investice do nových autobusů jsou důležitou součástí plánů udržitelné dopravy v Lublinu. Město investuje do elektromobility již léta. Solaris dodal do Lublinu přes 120 vozidel s nulovými emisemi, včetně elektrických a vodíkových autobusů a 80 trolejbusů. Zakoupená vozidla nahradí nejvíce opotřebované autobusy ve vozovém parku MPK Lublin – dvanáctimetrové Solaris a Jelcz M121I4 z let 2007 a 2008. Probíhá také zadávací řízení na 20 trolejbusů. Kromě toho ARTHUR BUS dodává 20 vodíkových autobusů.

Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar
Pro Varšavskou veřejnou dopravu dodá autobusy také Otokar
Klaipėda v Litvě investuje nových hybridních autobusů IVECO…


