
Hess lighTram 25 DC pro Winterthur. Foto Stadtbus
Stadtbus Winterthur v depu Grüzefeld slavnostně přivítal první lighTram 25 DC. Jedenáct dvoukloubových bateriových trolejbusů bude uvedeno do provozu v prosinci 2022.
Stadtbus Winterthur v depu Grüzefeld slavnostně přivítal první lighTram 25 DC. Jedenáct dvoukloubových bateriových trolejbusů bude uvedeno do provozu v prosinci 2022.
Městský dopravní podnik Stadtbus Winterthur zahájil výběrové řízení na vozidla v říjnu 2020. Na konci prosince 2020 obdržel nabídky od dvou výrobců. Vozidla obou výrobců byla testována na síti linek a vyhodnoceny nabídky, byla použita následující kritéria: náklady, technologie, perspektiva zákazníka, kabina řidiče a zákaznický servis.
Zakázku získala společnost Carrosserie Hess AG se sídlem ve švýcarském Bellachu a v březnu 2021 byla uzavřena rámcová smlouva na dodání až sedmdesáti trolejbusů. První vozy objednal Stadtbus v květnu 2021, jednalo se o jedenáct dvoukloubových trolejbusů a tři kloubové. Zakázka má hodnotu přibližně 22 milionů švýcarských franků (téměř 555,8 milionů korun, tzn. že průměrně vychází přibližně 40 milionů korun na jedno vozidlo).
První z dvoukloubových trolejbusů slavnostně představil Stadtbus 30. srpna. V příštích týdnech a měsících bude 24,7 metrů dlouhý bateriový trolejbus sloužit jako zkušební vůz pro zaměstnace a od nových jízdních řádů v prosinci bude uvedeno do provozu celkem 11 těchto vozidel. Město leží asi 30 km severovýhodně od Curychu, má přibližně 110 tisíc obyvatel a je jedním z nejrušnějších dopravních uzlů země.
Trolejbus vybavený 66 kWh LTO (lithium titanate oxide) bateriemi umístěnými na střeše přední části karosérie se nabíjí metodou "Dynamic Charging" (za jízdy z trolejového vedení) a v čistě bateriovém režimu ujede 25 km. Pohyb vozidla zajišťují dva vodou chlazené elektromotory, každý s výkonem 190 kW, umístěné na ose 2 a 3. Interiér vozu pro Winterthur má prostor pro 52 sedících, 168 sedících cestujících a dva invalidní vozíky.
Nové trolejbusy nahradí v provozu 10 vozů Solaris Trollino, dalších 17 zůstane dále v provozu. Stadtbus s novými kloubovými trolejbusy počítá také na linky 5 a 7, kde mají nahradit dieselové autobusy. Na těchto tratích bude vybudováno asi 5 km trolejového vedení, část trasy ujedou vozidla na trakční baterie.
Zakázku získala společnost Carrosserie Hess AG se sídlem ve švýcarském Bellachu a v březnu 2021 byla uzavřena rámcová smlouva na dodání až sedmdesáti trolejbusů. První vozy objednal Stadtbus v květnu 2021, jednalo se o jedenáct dvoukloubových trolejbusů a tři kloubové. Zakázka má hodnotu přibližně 22 milionů švýcarských franků (téměř 555,8 milionů korun, tzn. že průměrně vychází přibližně 40 milionů korun na jedno vozidlo).
První z dvoukloubových trolejbusů slavnostně představil Stadtbus 30. srpna. V příštích týdnech a měsících bude 24,7 metrů dlouhý bateriový trolejbus sloužit jako zkušební vůz pro zaměstnace a od nových jízdních řádů v prosinci bude uvedeno do provozu celkem 11 těchto vozidel. Město leží asi 30 km severovýhodně od Curychu, má přibližně 110 tisíc obyvatel a je jedním z nejrušnějších dopravních uzlů země.
Trolejbus vybavený 66 kWh LTO (lithium titanate oxide) bateriemi umístěnými na střeše přední části karosérie se nabíjí metodou "Dynamic Charging" (za jízdy z trolejového vedení) a v čistě bateriovém režimu ujede 25 km. Pohyb vozidla zajišťují dva vodou chlazené elektromotory, každý s výkonem 190 kW, umístěné na ose 2 a 3. Interiér vozu pro Winterthur má prostor pro 52 sedících, 168 sedících cestujících a dva invalidní vozíky.
Nové trolejbusy nahradí v provozu 10 vozů Solaris Trollino, dalších 17 zůstane dále v provozu. Stadtbus s novými kloubovými trolejbusy počítá také na linky 5 a 7, kde mají nahradit dieselové autobusy. Na těchto tratích bude vybudováno asi 5 km trolejového vedení, část trasy ujedou vozidla na trakční baterie.

První dvoukloubový bateriový trolejbus Hess v depu Grüzefeld 30. srpna 2022. Foto Stadtbus

Hess lighTram 25 DC pro Winterthur. Foto Stadtbus


Interiér vozu pro Winterthur má prostor pro 52 sedících, 168 sedících cestujících a dva invalidní vozíky. Foto Stadtbus

Místo bočních zrcátek má 24,7 metrů dlouhý vůz kamery a je vybaven systémem sledování mrtvého úhlu. Foto Stadtbus



Hess lighTram 25 DC pro Winterthur. Foto Stadtbus