Solaris Urbino 12 hydrogen by měl vyjet ve druhém pololetí 2023 v Bratislavě. DPB získal financování 4 vozů a může je od Solaris objednat. Foto Solaris
Projekt nákupu autobusů Solaris Urbino 12 hydrogen je schválen k financování. První čtyři autobusy s palivovými články vyjedou zřejmě za rok.
Projekt nákupu autobusů Solaris Urbino 12 hydrogen je schválen k financování. První čtyři autobusy s palivovými články vyjedou zřejmě za rok.
Dopravní podnik Bratislava (DPB) bude prvním dopravcem provozujícím flotilu vodíkových autobusů na Slovensku. Ministerstvo investic, regionálního rozvoje a informatizace SR (MIRRI SR), řídící orgán Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), schválilo projekt nákupu nízkoemisních autobusů pro hlavní město Slovenska a podepsalo s DPB smlouvu o nenávratném finančním příspěvku.
Autobusy tvoří v současnosti přes polovinu výkonů městské dopravy v Bratislavě a autobusová flotila DPB je nejpočetnější. Pro její obnovu uzavřel dopravní podnik smlouvy na nové kloubové Otokar Kent a na standardní dvanáctimetrové vozy se SOR Libchavy. Vozidlový park autobusů by již brzy mohly ozelenit bezemisní autobusy na vodíkový pohon.
Čtyři kusy autobusů bude moci DPB objednat díky nenávratnému finančnímu příspěvku z evropských fondů, na který podnik uzavřel smlouvu s MIRRI SR, následně uzavře s dodavatelem smlouvu na dodání vozů. Ještě v závěru loňského roku vzešel ze soutěže dodavatel, kterým je polská společnost SOLARIS Bus & Coach. V ulicích města by mohly jezdit autobusy s palivovými články na podzim příštího roku. Solaris může dodat postupně až 40 Solaris Urbino 12 hydrogen.
„Vodíková technologie přináší perspektivu do plánování městské hromadné dopravy v budoucnosti. Ve srovnání s elektrobusy je výhodou těchto vozů delší dojezd, ale také rychlejší tankování. Nesmírně mě proto těší, že právě náš bratislavský Dopravní podnik bude již brzy průkopníkem v této technologii s reálným ekologickým potenciálem do budoucna a věřím, že tento projekt inspiruje i ostatní města,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Polovina vozového parku DPB je v současnosti nízkoemisní, tvořená elektrobusy, autobusy na CNG a dieselovými splňující Euro 6. Ve srovnání s elektrobusy na baterie je výhodou vodíkových autobusů vyšší dojezd a rychlé tankování. Autobus na vodík by měl na jedno tankování ujet i více než 350 km a plnohodnotně tak nahradit běžné autobusy v celodenním provozu.
Autobusy tvoří v současnosti přes polovinu výkonů městské dopravy v Bratislavě a autobusová flotila DPB je nejpočetnější. Pro její obnovu uzavřel dopravní podnik smlouvy na nové kloubové Otokar Kent a na standardní dvanáctimetrové vozy se SOR Libchavy. Vozidlový park autobusů by již brzy mohly ozelenit bezemisní autobusy na vodíkový pohon.
Čtyři kusy autobusů bude moci DPB objednat díky nenávratnému finančnímu příspěvku z evropských fondů, na který podnik uzavřel smlouvu s MIRRI SR, následně uzavře s dodavatelem smlouvu na dodání vozů. Ještě v závěru loňského roku vzešel ze soutěže dodavatel, kterým je polská společnost SOLARIS Bus & Coach. V ulicích města by mohly jezdit autobusy s palivovými články na podzim příštího roku. Solaris může dodat postupně až 40 Solaris Urbino 12 hydrogen.
„Vodíková technologie přináší perspektivu do plánování městské hromadné dopravy v budoucnosti. Ve srovnání s elektrobusy je výhodou těchto vozů delší dojezd, ale také rychlejší tankování. Nesmírně mě proto těší, že právě náš bratislavský Dopravní podnik bude již brzy průkopníkem v této technologii s reálným ekologickým potenciálem do budoucna a věřím, že tento projekt inspiruje i ostatní města,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Polovina vozového parku DPB je v současnosti nízkoemisní, tvořená elektrobusy, autobusy na CNG a dieselovými splňující Euro 6. Ve srovnání s elektrobusy na baterie je výhodou vodíkových autobusů vyšší dojezd a rychlé tankování. Autobus na vodík by měl na jedno tankování ujet i více než 350 km a plnohodnotně tak nahradit běžné autobusy v celodenním provozu.