Vodíkové autobusy VDL SLF-E H2 jsou vybaveny přívěsem s technologií H2. Foto Transdev
Po nedávné objednávce na 20 elektrických autobusů na palivové články od Solaris už jeden autobus na vodík Connexxion provozuje, a jeho značka je překvapením.
Po nedávné objednávce na 20 elektrických autobusů na palivové články od Solaris už jeden autobus na vodík Connexxion provozuje, a jeho značka je překvapením.
První autobus na palivové články v rámci koncese Hoeksche Waard-Goeree Overflakkee, kde budou provozovány od konce roku 2021 i Solaris Urbino 12 hydrogen, je už v provozu. A je to překvapení, má logo VDL Bus & Coach. Podle Connexxion nizozemský výrobce dodá čtyři autobusy na palivové články s přívěsem, výsledkem je bateriový elektrický autobus s prodlouženým dosahem.
Web GreenCarCongress uvádí, že systém pro rozšíření dojezdu byl vyvinut společnostmi Bosch Engineering GmbH, VDL En Transport Transport Solutions a jejich partnery v rámci projektu GiantLeap financovaného EU. Systém pro prodloužení dojezdu elektrických autobusů je umístěn ve speciálním přívěsu, který je možné připevnit k tažnému zařízení libovolného vhodného elektrického autobusu. V závislosti na potřebě energie generuje systém palivových článků energii potřebnou pro pohon vozidla a nabíjí trakční baterii vozidla. Při testování v reálných provozních podmínkách elektrický autobus VDL Bus & Coach vybavený přívěsem s palivovými články ElringKlinger AG údajně dosáhl vynikajících výsledků.
Společnost VDL již dodala Connexxion, která patří do skupiny Transdev a provozuje dopravu na letišti Schiphol (koncese Amstelland-Meerlanden), v roce 2018 flotilu více než 100 bateriových elektrických autobusů. Connexxion také obdrží až 156 ebusů Ebusco pro koncese Amstelland-Meerlanden a Haarlem-IJmond, které získal po vítězném tendru na konci roku 2019.
Nyní přišel čas na dodání vodíkových autobusů pocházejících od VDL Bus & Coach. Po krátkém školení řidičů budou autobusy nasazeny na lince R-Net 436. Connexxion je koupil už před pár lety, ale uvedení do provozu bylo zpožděno mimo jiné z důvodů legislativy a složitým předpisům týkajícím se používání vodíkových autobusů.
Řidiči autobusů a mechanici, kteří budou s těmito autobusy pracovat, nyní získali k řidičskému průkazu D i typ E, což je podmínka pro tuto speciální konfiguraci, uvádí Connexxion. Vodíkové autobusy VDL SLF-E H2 jsou vybaveny přívěsem s technologií H2. Výhodou je, že velká hmotnost technologie H2 není na úkor počtu přepravovaných cestujících. Počet cestujících je tedy na stejné úrovni jako u srovnatelného dieselového autobusu.
Web GreenCarCongress uvádí, že systém pro rozšíření dojezdu byl vyvinut společnostmi Bosch Engineering GmbH, VDL En Transport Transport Solutions a jejich partnery v rámci projektu GiantLeap financovaného EU. Systém pro prodloužení dojezdu elektrických autobusů je umístěn ve speciálním přívěsu, který je možné připevnit k tažnému zařízení libovolného vhodného elektrického autobusu. V závislosti na potřebě energie generuje systém palivových článků energii potřebnou pro pohon vozidla a nabíjí trakční baterii vozidla. Při testování v reálných provozních podmínkách elektrický autobus VDL Bus & Coach vybavený přívěsem s palivovými články ElringKlinger AG údajně dosáhl vynikajících výsledků.
Společnost VDL již dodala Connexxion, která patří do skupiny Transdev a provozuje dopravu na letišti Schiphol (koncese Amstelland-Meerlanden), v roce 2018 flotilu více než 100 bateriových elektrických autobusů. Connexxion také obdrží až 156 ebusů Ebusco pro koncese Amstelland-Meerlanden a Haarlem-IJmond, které získal po vítězném tendru na konci roku 2019.
Nyní přišel čas na dodání vodíkových autobusů pocházejících od VDL Bus & Coach. Po krátkém školení řidičů budou autobusy nasazeny na lince R-Net 436. Connexxion je koupil už před pár lety, ale uvedení do provozu bylo zpožděno mimo jiné z důvodů legislativy a složitým předpisům týkajícím se používání vodíkových autobusů.
Řidiči autobusů a mechanici, kteří budou s těmito autobusy pracovat, nyní získali k řidičskému průkazu D i typ E, což je podmínka pro tuto speciální konfiguraci, uvádí Connexxion. Vodíkové autobusy VDL SLF-E H2 jsou vybaveny přívěsem s technologií H2. Výhodou je, že velká hmotnost technologie H2 není na úkor počtu přepravovaných cestujících. Počet cestujících je tedy na stejné úrovni jako u srovnatelného dieselového autobusu.
S plnou nádrží mohou tyto autobusy ujet asi 350 kilometrů. Tankování probíhá na čerpací vodíkové stanici Air Liquide v Rhoonu na trase linky 436. V roce 2021 bude počet autobusů na vodík v Hoeksche Waard - Goeree Overflakkee zvýšen o 20 nových od Solaris.
Connexxion, Green Car Congress
Při testování v reálných provozních podmínkách v rámci výzkumného projektu dosáhl elektrický autobus VDL Bus & Coach vybavený přívěsem s palivovými články ElringKlinger AG vynikajících výsledků. Foto Green Car Congress
Systém H2 pro prodloužení dojezdu elektrických autobusů je umístěn ve speciálním přívěsu, který je možné připevnit k tažnému zařízení libovolného vhodného elektrického autobusu. Foto Green Car Congress

Dvoukloubové elektrické autobusy Volvo vyjedou poprvé v…
IVECO BUS dodává do Argentiny svůj první podvozek na zemní…
SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice


