
Po úspěšném dvou týdenním testování na lince L4 v Torrejón de Ardoz budou na konci roku 2021 autobusy na vodíkový pohon v provozu na běžných linkách Consorcia Regional de Transportes. Foto Comunidad de Madrid
Na linkách metropolitní oblasti Madridu byl úspěšně vyzkoušen elektrický H2.CityGold. S vodíkovým pohonem se počítá v běžném provozu ještě letos.
Na linkách metropolitní oblasti Madridu byl úspěšně vyzkoušen elektrický H2.CityGold. S vodíkovým pohonem se počítá v běžném provozu ještě letos.
Autobus H2.CityGold portugalského výrobce autobusů a podvozků CaetanoBus testoval španělský soukromý provozovatel ALSA na linkách v Torrejón de Ardoz, 20 km východně od hlavního města Madridu. Inovativní autobus byl veřejnosti představen na slavnostním ceremoniálu v centru města za účasti Isabel Díaz Ayuso, prezidentky Community of Madrid, regionálního ministra dopravy, mobility a infrastruktury Ángela Garrida a prezidenta společnosti ALSA, Jorga Cosmena, v úterý 23. února 2021.
ALSA je součástí skupiny National Express a má moderní flotilu přibližně 4 400 autobusů, které přepraví více než 392 milionů cestujících ročně. V oblasti Velkého Madridu v rámci Consorcia Regional de Transportes (CRT) ALSA provozuje řadu městských a meziměstských autobusových linek. Do roku 2030 předpokládá náhradu všech současných městských autobusů bezemisními vozidly. Vývoj autobusů s vodíkovým pohonem důsledně sleduje a velmi se v této oblasti angažuje. V krátkodobém horizontu tří let plánuje začlenění několik autobusů s palivovými články do regionálních a dálkových linek. V loňském roce pořídila 63 nízko a bezemisních hybridních, elektrických nebo vozidel s pohonem na LPG za 20 milionů Eur. Vloni uvedla do provozu také první 100% autonomní autobus, který jezdí v areálu Univerzity Autonoma de Madrid. Do roku 2030 se ALSA zavázala všechny nové městské autobusy nakupovat jen s nulovými emisemi.
Po úspěšném dvou týdenním testování na lince L4 v Torrejón de Ardoz ukončeném na začátku března, kdy byly prováděny optimalizační testy pro maximální výkon a využití infrastruktury, bude letos dodán a od posledního čtvrtletí roku zařazen do provozu v oblasti Corredor del Henares, kde plánuje CRT provozovat jen vodíková vozidla. Corredor del Henares je obytná, průmyslová a obchodní zóna mezi Madridem a Guadalajara s několika průmyslovými městy a více než 600 tisíci obyvateli.
Caetano H2 je dvanáctimetrový nízkopodlažní městský autobus pro 62 osob: 35 sedících a 26 pro stání. Jednou z hlavních výhod je technologie, díky které neprodukuje emise CO2, ale pouze vodní páru a s elektromotorem je jeho provoz zcela tichý. Dojezd je 400 kilometrů a doba dobíjení je obdobná jako u tankování běžného autobusu.
V současné době je vozový park CRT tvořen 2 063 vozidly, 28% autobusů je poháněno alternativními palivy, jako je zemní plyn a elektrické hybridy. Flotila má průměrný věk 4,9 roku a je 100% nízkopodlažní.
Skupina ALSA provozuje celkem 75 meziměstských linek a 27 městských linek systému Consorcio de Transportes de Madrid prostřednictvím svých dceřiných společností Nex Continental Holdings, Alsa Metropolitana, Argabus, Santo Domingo a Irubus.
CaetanoBus získal na začátku prosince 2020 první objednávku na osm stejných autobusů s palivovými články od TMB Barcelona.
ALSA je součástí skupiny National Express a má moderní flotilu přibližně 4 400 autobusů, které přepraví více než 392 milionů cestujících ročně. V oblasti Velkého Madridu v rámci Consorcia Regional de Transportes (CRT) ALSA provozuje řadu městských a meziměstských autobusových linek. Do roku 2030 předpokládá náhradu všech současných městských autobusů bezemisními vozidly. Vývoj autobusů s vodíkovým pohonem důsledně sleduje a velmi se v této oblasti angažuje. V krátkodobém horizontu tří let plánuje začlenění několik autobusů s palivovými články do regionálních a dálkových linek. V loňském roce pořídila 63 nízko a bezemisních hybridních, elektrických nebo vozidel s pohonem na LPG za 20 milionů Eur. Vloni uvedla do provozu také první 100% autonomní autobus, který jezdí v areálu Univerzity Autonoma de Madrid. Do roku 2030 se ALSA zavázala všechny nové městské autobusy nakupovat jen s nulovými emisemi.
Po úspěšném dvou týdenním testování na lince L4 v Torrejón de Ardoz ukončeném na začátku března, kdy byly prováděny optimalizační testy pro maximální výkon a využití infrastruktury, bude letos dodán a od posledního čtvrtletí roku zařazen do provozu v oblasti Corredor del Henares, kde plánuje CRT provozovat jen vodíková vozidla. Corredor del Henares je obytná, průmyslová a obchodní zóna mezi Madridem a Guadalajara s několika průmyslovými městy a více než 600 tisíci obyvateli.
Caetano H2 je dvanáctimetrový nízkopodlažní městský autobus pro 62 osob: 35 sedících a 26 pro stání. Jednou z hlavních výhod je technologie, díky které neprodukuje emise CO2, ale pouze vodní páru a s elektromotorem je jeho provoz zcela tichý. Dojezd je 400 kilometrů a doba dobíjení je obdobná jako u tankování běžného autobusu.
V současné době je vozový park CRT tvořen 2 063 vozidly, 28% autobusů je poháněno alternativními palivy, jako je zemní plyn a elektrické hybridy. Flotila má průměrný věk 4,9 roku a je 100% nízkopodlažní.
Skupina ALSA provozuje celkem 75 meziměstských linek a 27 městských linek systému Consorcio de Transportes de Madrid prostřednictvím svých dceřiných společností Nex Continental Holdings, Alsa Metropolitana, Argabus, Santo Domingo a Irubus.
CaetanoBus získal na začátku prosince 2020 první objednávku na osm stejných autobusů s palivovými články od TMB Barcelona.

Autobus H2.CityGold portugalského výrobce CaetanoBus testovala ALSA na městských linkách Consorcia Regional de Transportes dva týdny. Foto ALSA
