Shora: ODISbus v akci - dětský dopravní den v Třinci, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Daniel Havlík (uprostřed) představuje ODISbus médiímODISbus na Dni železnice v bohumínském depu. Foto KODIS
PIMMS CAPITAL. Projekt „Propagace veřejné dopravy a ODISbus“ je podobný systému dopravní výchovy v anglickém Birminghamu.
PIMMS CAPITAL. Projekt „Propagace veřejné dopravy a ODISbus“ je podobný systému dopravní výchovy v anglickém Birminghamu.
Společnost Koordinátor ODIS byla společně s Moravskoslezským krajem a statutárními městy Ostrava a Opava zapojena do evropského projektu PIMMS CAPITAL, jehož cílem byla vzájemná výměna a následná realizace dobrých příkladů a zkušeností s dalšími evropskými městy a regiony. Vzorem pro projekt „Propagace veřejné dopravy a ODISbus“ je podobný systém dopravní výchovy v anglickém Birminghamu. Konkrétní „moravskoslezské“ provedení bylo přizpůsobeno zvyklostem a potřebám v Moravskoslezském kraji.
Předmětem projektu je propagace veřejné dopravy, a to zejména prostřednictvím osvětového programu mezi školní mládeží s využitím speciálního propagačního autobusu. Osvětový program má za cílzměnit povědomí a zvýšit atraktivitu a popularitu veřejné dopravy, která je v současnosti často vnímána jako doprava pro sociálně slabší. Během přednášek jsou žáci také seznámeni se společenskou rolí a ekologickými přínosy cestování veřejnou dopravou.
Propagační kampaně probíhají od letošního října na druhém stupni základních škol a od příštího roku také na středních školách. Jsou plánovány dvě propagační kampaně za týden v průběhu školního roku, tj. od září do června. Jednotlivé školy se přihlašují prostřednictvím objednávkového kalendáře na internetu. V rámci jedné kampaně se předpokládá účast až 40 žáků ve dvou skupinách po 20 žácích. Zpětnou vazbou pro projektového manažera je závěrečné vyplnění dotazníků žáky. Na základě těchto informací je obsah propagačních akcí průběžně dle potřeby a požadavků účastníků upravován. Časový harmonogram přednášek na školách je upravován individuálně na základě požadavků oslovených škol.
Dále je a bude propagační autobus využíván v rámci happeningových akcí ve větších městech Moravskoslezského kraje (Ostrava, Opava, Frýdek – Místek, Karviná, Havířov apod.), v případě zájmu budou realizovány prezentace pro nestátní neziskové organizace, učitele středních škol. Jsou plánovány pilotní akce v rámci významných společenských a kulturních událostí v kraji (např. Colours of Ostrava, Evropský týden mobility /Opava, Ostrava/, Czech Raildays, Hornické slavnosti, Havířov v květech, Den železnice, Dny otevřených dveří u dopravců apod.)
Realizace projektu si klade následující cíle:
Projekt „Propagace veřejné dopravy a ODISbus“ byl úspěšně přihlášen ke spolufinancování Evropskou unií prostřednictvím ROP Moravskoslezsko z Evropského fondu pro regionální rozvoj (85%), zbývající část prostředků (15%) poskytnul Moravskoslezský kraj. Příjemcem dotace a realizátorem projektu je společnost Koordinátor ODIS s.r.o..
TZ KODIS
Předmětem projektu je propagace veřejné dopravy, a to zejména prostřednictvím osvětového programu mezi školní mládeží s využitím speciálního propagačního autobusu. Osvětový program má za cílzměnit povědomí a zvýšit atraktivitu a popularitu veřejné dopravy, která je v současnosti často vnímána jako doprava pro sociálně slabší. Během přednášek jsou žáci také seznámeni se společenskou rolí a ekologickými přínosy cestování veřejnou dopravou.
Propagační kampaně probíhají od letošního října na druhém stupni základních škol a od příštího roku také na středních školách. Jsou plánovány dvě propagační kampaně za týden v průběhu školního roku, tj. od září do června. Jednotlivé školy se přihlašují prostřednictvím objednávkového kalendáře na internetu. V rámci jedné kampaně se předpokládá účast až 40 žáků ve dvou skupinách po 20 žácích. Zpětnou vazbou pro projektového manažera je závěrečné vyplnění dotazníků žáky. Na základě těchto informací je obsah propagačních akcí průběžně dle potřeby a požadavků účastníků upravován. Časový harmonogram přednášek na školách je upravován individuálně na základě požadavků oslovených škol.
Dále je a bude propagační autobus využíván v rámci happeningových akcí ve větších městech Moravskoslezského kraje (Ostrava, Opava, Frýdek – Místek, Karviná, Havířov apod.), v případě zájmu budou realizovány prezentace pro nestátní neziskové organizace, učitele středních škol. Jsou plánovány pilotní akce v rámci významných společenských a kulturních událostí v kraji (např. Colours of Ostrava, Evropský týden mobility /Opava, Ostrava/, Czech Raildays, Hornické slavnosti, Havířov v květech, Den železnice, Dny otevřených dveří u dopravců apod.)
Realizace projektu si klade následující cíle:
- změnu náhledu na funkci veřejné dopravy ve společnosti,
- zvýšení informovanosti společnosti o výhodách a možnostech cestování veřejnou dopravou,
- zvýšený počet cestujících využívajících veřejnou dopravu.
Projekt „Propagace veřejné dopravy a ODISbus“ byl úspěšně přihlášen ke spolufinancování Evropskou unií prostřednictvím ROP Moravskoslezsko z Evropského fondu pro regionální rozvoj (85%), zbývající část prostředků (15%) poskytnul Moravskoslezský kraj. Příjemcem dotace a realizátorem projektu je společnost Koordinátor ODIS s.r.o..
TZ KODIS
První dětští návštěvníci - školáci ze ZŠ Košařiska. Foto KODIS
ODISbus na Dni otevřených dveří v DP Ostrava sloužil jako informační kancelář ODIS. Foto KODIS
Solaris 8,9 LE u polského výrobce v Bolechowu bezprostředně po vyrobení. Foto KODIS