Vjezd a výjezd busů © Jan Spousta
ČR v projektu zastupuje Centrum dopravního výzkumu. Fotoreportáž z terminálu Moncloa v Madridu.
ČR v projektu zastupuje Centrum dopravního výzkumu. Fotoreportáž z terminálu Moncloa v Madridu.
CITY-HUB, nový projekt v oblasti městské mobility, byl zahájen 1. září 2012. Projekt výzkumu je spolufinancován Evropskou komisí v rámci 7. rámcového programu. CITY-HUB má za cíl přispět k optimálnímu designu a bezproblémovému provozu intermodální veřejné dopravy. Projekt spojuje přední odborníky v oblasti urbanismu, dopravy a podnikání, místní a regionální samosprávu a organizace uživatelů dopravních služeb. Zaměří se na výzkum, jak by měly být tyto uzly navrženy tak, aby zajistily, že i "ohrožené" cílové skupiny (senioři, mládež a tělesně a mentálně postižení lidé), je mohli dostatečně využívat.
První aktivitou projektu CITY-HUB byla zahajovací porada, která se konala v Madridu 27.-28.září 2012. Dvoudenní program setkání zahrnoval prezentace týkající se administrativních a finančních otázek projektu, jakož i prezentace národních případových studií. Porada byla zakončena technickou exkurzí do madridského dopravního uzlu Moncloa.
Cíle projektu CITY-HUB:
Členy konsorcia jsou:
UPM/TRANSyT (Technická univerzita v Madridu) - koordinátor
KTI (Institut pro dopravní vědu Budapešť),
TOI (Institute of Transport Economics Oslo),
CERTH (Řecké centrum pro výzkum a technologie)
Panteia / NEA (Nizozemsko),
TRL (Transport Research Laboratory, GB),
VTT (Technické a výzkumné centrum, Finsko)
IFSTTAR (Francouzský institut vědy a techniky pro dopravu),
CDV (Centrum dopravního výzkumu, ČR).
První aktivitou projektu CITY-HUB byla zahajovací porada, která se konala v Madridu 27.-28.září 2012. Dvoudenní program setkání zahrnoval prezentace týkající se administrativních a finančních otázek projektu, jakož i prezentace národních případových studií. Porada byla zakončena technickou exkurzí do madridského dopravního uzlu Moncloa.
Cíle projektu CITY-HUB:
- ověřit jednotlivé modely CITY-HUB pro zlepšení integrovaného řízení intermodality,
- návrh efektivních uzlů veřejné dopravy, zvyšujících bezpečnost a kvalitativní úroveň veřejné dopravy,
- dosažení širokého uplatnění politiky integrované mobility pro všechny,
- zlepšení plánování veřejné dopravy,
- návrh standardů pro intermodalitu, stanovení minimálních kvalitativních požadavků a výběr příkladů pro srovnání kvality veřejné dopravy v Evropě.
Členy konsorcia jsou:
UPM/TRANSyT (Technická univerzita v Madridu) - koordinátor
KTI (Institut pro dopravní vědu Budapešť),
TOI (Institute of Transport Economics Oslo),
CERTH (Řecké centrum pro výzkum a technologie)
Panteia / NEA (Nizozemsko),
TRL (Transport Research Laboratory, GB),
VTT (Technické a výzkumné centrum, Finsko)
IFSTTAR (Francouzský institut vědy a techniky pro dopravu),
CDV (Centrum dopravního výzkumu, ČR).
Kompletní tisková zpráva: City_HUB_TZ_CZ.docx
Koordinátor projektu: Andres Monzon UPM/TRANSyTMadrid, Spain Tel: +34913365373Email: andres.monzon@upm.es
Jan Spousta, CDV
Terminál MONCLOA je přestupním uzlem mezi metrem, regionálními a městskými autobusy. V pracovní dny jej využívá asi čtvrt milionu cestujících, tedy více než dvojnásobek než nejzatíženější stanice pražského metra či pražské Hlavní nádraží. Do dnešní podoby byl vybudován v několika etapách od roku 1997, kdy byly regionální linky přemístěny z klasického autobusového nádraží na povrchu do podzemního terminálu. Regionální autobusové linky do něj přijíždějí po dálnici A6, kde je pro ně a pro „vozidla s vyšší obsazeností“ (osobní auta s nejméně 3 uživateli) vyhrazen dělící pás v délce 20 km. Tento „BUS pruh“ je ráno a dopoledne určen pro vozidla jedoucí do Madridu, odpoledne a večer směrem z metropole.
Internetová strana projektu: www.cityhub-project.eu
Dispečink © Jan Spousta
Dispečink © Jan Spousta
Hala metra © Jan Spousta
© Jan Spousta
Infotabule - odjezdy busů © Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta
© Jan Spousta
Vjezd busů © Jan Spousta
Vjezd busů © Jan Spousta