Prodeje autobusů Mercedes-Benz a Setra

V důsledku pandemie covid-19 se prodej druhého největšího výrobce autobusů v Evropě, Daimler Buses, ve druhém čtvrtletí letošního roku opět propadl. 3 088 vozidel znamená meziroční pokles o 63 procent.
Reklama
V důsledku pandemie covid-19 se prodej druhého největšího výrobce autobusů v Evropě, Daimler Buses, ve druhém čtvrtletí letošního roku opět propadl. 3 088 vozidel znamená meziroční pokles o 63 procent.
Daimler Group informuje o klíčových číslech za druhé čtvrtetí 2020. Daimler Buses prodal 3 088 kusů autobusů značek Mercedes-Benz a Setra, což znamená pokles o 63% ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy prodal 8 435 kusů. V zemích EU30 (27 + Spojené království, Norsko a Švýcarsko), prodal o 57% méně autobusů a podvozků než v roce 2019, 1 230 kusů oproti 2 837.

Na velkém trhu Latinské Ameriky se tržby snížily o 66%procent, z 3 712 na 1 249 kusů. V Mexiku prodal jen 200 autobusů (- 64%), na hlavním trhu, v Brazílii, zaznamely autobusy pokles prodeje o 66% na 900 kusů. Dramaticky poklesla i Indie, na 45 kusů vůči 500 v roce 2019.

Negativní vývoj z prvního čtvrtletí tak pokračoval. V první polovině roku klesly tržby Daimler Buses o 41% (8 194 kusů) ve srovnání s loňským rokem, kdy společnost prodala 13 961 v roce 2019.

Celkově divize Daimler Trucks & Buses vykázala ve druhém čtvrtletí pokles prodeje o 55% na 61 000 vozidel (Q2 2019: 134 900). Upravený EBIT (zisk před zdaněním) činil minus 747 milionů EUR (Q2 2019: plus 834 milionů EUR) a upravená návratnost tržeb byla minus 12,0% (Q2 2019: plus 7,2%). Klesající objemy měly výrazný dopad na příjmy. Dlouhodobou konkurenceschopnost zlepšila restrukturalizačí opatření, která významně snížila fixní náklady. Objednávky ve všech klíčových oblastech jsou nyní pozitivní.

Pandemie covid-19 bude mít na vývoj během zbývajícího roku nadále výrazný dopad. Je třeba očekávat výrazný pokles celosvětové ekonomické produkce pro celý rok 2020. Výrobce předpokládá, že pokles jednotkových prodejů související s pandemií nebude ve zbývající části letošního roku vyrovnán. Proto je třeba posílit opatření týkající se účinnosti a kapacity.

Za předpokladu, že hospodářské oživení bude pokračovat ve druhé polovině roku a že na klíčových prodejních trzích nedojde k žádné nové velké vlně infekce covid-19, Daimler očekává, že jak EBIT skupiny, tak volný peněžní tok podnikání budou letos pozitivní, ale nižší než v předchozím roce.

Daimler Group