Prodej autobusů DaimlerChrysler 2006 opět na vysoké úrovni předešlého roku.

DaimlerChrysler Autobusy potvrzují svoji pozici číslo jedna na světovém trhu. Značky Mercedes-Benz, Setra a Orion.
Reklama
DaimlerChrysler Autobusy potvrzují svoji pozici číslo jedna na světovém trhu. Značky Mercedes-Benz, Setra a Orion.
Stuttgart – Prodejní úsek DaimlerChrysler Autobusy mohl navázat v roce 2006 s celosvětově prodanými zhruba 36 200 kusy značek Mercedes-Benz, Setra a Orion na mimořádně vysokou úroveň prodeje v předchozím roce (r. 2005: 36 200). Obchod s podvozky zaznamenal růst na zhruba 24 300 jednotek (r. 2005: 24 000), zatímco segment kompletních autobusů s prodanými 11 900 vozy zaznamenal mírný pokles (r. 2005: 12 200). Celkově úsek DaimlerChrysler Autobusy výsledky prodeje v roce 2006 opětovně potvrdil svojí pozici číslo jedna na globálním trhu.

Harald Landmann, člen představenstva DaimlerChrysler Autobusy uvedl: „Poté co jsme po více let naše prodeje ve vztahu k trhu nadproporcionálně zvyšovali, podařilo se nám nyní při zostřené konkurenci v segmentech zájezdových a linkových autobusů opět udržet vysokou úroveň prodeje z předešlého roku. Chceme zůstat číslo jedna tohoto oboru také v budoucnosti.“ K tomu Landmann dále uvádí: „Proto za prvé pracujeme na neustálé optimalizaci naší produktivity a procesů – a to vždy s ohledem na naše zákazníky. Za další si chceme prostřednictvím růstu dále budovat naší pozici.“

Na úrovni prodeje v minulém roce se pozitivně projevilo pokračování v produktové ofenzivě nastartované v roce 2005: na výstavě IAA Užitková vozidla 2006 v Hannoveru bylo poprvé představeno “krátké” Mercedes-Benz Citaro K s délkou 10,5 m, vysokopodlažní zájezdový autobus Mercedes-Benz Tourismo a nový nízkopodlažní linkový autobus Setra MultiClass 400. Kromě toho obdržel Mercedes-Benz Citaro Low Entry v linkové verzi nejvyšší evropské ocenění pro autobusy „Bus of the Year 2007“. Na trzích Latinské Ameriky představil DaimlerChrysler Autobusy prostřednictvím 18 metrů dlouhého podvozku O 500 článkový podvozek s vysokou přepravní kapacitou, který určuje směr dalšího vývoje.

Nejen v odbytu, ale i v oblasti technologií budoucnosti je DaimlerChrysler jedničkou. Například první autobusy s technologií Blue-Tec příznivou pro životní prostředí, splňující směrnici pro výfukové plyny Euro 5 trh přijal velmi pozitivně. V úspěšném vývoji na severoamerickém trhu mohly pokračovat hybridní autobusy značky Orion.

V roce 2006 bylo opětovně objednáno 420 kusů městských autobusů Orion VII Hybrid provozovateli městské hromadné dopravy v New Yorku, Torontu, San Franciscu a Edmontonu. Proto byl DaimlerChrysler Autobusy také v roce 2006 největší nabízející na celosvětovém trhu hybridních autobusů – s celkem 1500 objednávkami od začátku dodávek v roce 2003.

Dalším příkladem technologického vůdcovství DaimlerChrysler Autobusy je v létě 2006 zástupcům tisku a politikům představený Travego „Mercedes-Benz Safety Coach“. Disponuje všemi asistenčními a bezpečnostními systémy, které jsou v současné době ve vozidlech sériově dostupné.

V letošním roce počítá DaimlerChrysler Autobusy s troškou větru do zad z klíčových trhů. V Německu dojde k dalšímu redukování podpory městské hromadné dopravy. Kromě toho vychází obchodní úsek DaimlerChrysler Autobusy z celkového dalšího zintenzivnění globální konkurence.

DaimlerChrysler

O autobusech DaimlerChrysler zejména ze skupiny EvoBus jsme přinesli mnoho informací viz rubrika Autobusy