S mírným prodlením pokračujeme v řešení problémů pana Miroslava Ruty (tento je již předposlední!) - tentokrát jsme se zeptali, jak cestovat do Bedřichova. Pan Ruta nám napsal:
S mírným prodlením pokračujeme v řešení problémů pana Miroslava Ruty (tento je již předposlední!) - tentokrát jsme se zeptali, jak cestovat do Bedřichova. Pan Ruta nám napsal:
S mírným prodlením pokračujeme v řešení problémů pana Miroslava Ruty (tento je již předposlední!) - tentokrát jsme se zeptali, jak cestovat do Bedřichova. Pan Ruta nám napsal:
Autobusy z Bedřichova mají příjezd do Liberce dle jízdního řádu na minutu přesně jako má odjezd přípoj do Prahy, např. 16:30 a 17:30, takže to zaručeně nestihnete. Stačilo by spoj Liberec-Praha, který jezdí bez zastávky, posunout na 16.45 a 17.45, případně na 17.00 a 18.00, aby byl dostatek času na zpoždění spoje z Bedřichova, který jede náročným terénem, zejména když je více sněhu. Řidiče těchto spojů já obdivuji, protože musí prodávat jízdenky, čelit oprávněným i neoprávněným výtkám ze strany vychovaných i nevychovaných cestujících a ještě a hlavně bezpečně řídit a včas dojet. Těm by mělo být přidáno, nikoli řidičům tramvají v Praze. Ale to je jiná kapitola...

Už si skoro ani netroufám se zeptat, proč do Bedřichova nejezdí přímý autobus z Prahy, jako např. do Harrachova.
Ing.Jiří Řádek, ředitel divize osobní dopravy ČSAD Liberec, a.s., BUS Portálu odpověděl:

Autobusy do Prahy odjíždějí v neděli odpoledne v taktech po půl hodinách tak často,že předpokládaný přestup od Bedřichova není problém. Domnívám se, že 30 min na přestup na dálkový autobus je optimální doba, tím spíše pokud si uvědomíme, že dálkové autobusy jsou přistavovány min.10 min před odjezdem.

Ranní příjezd od Prahy je v sobotu navázán na odjezd v 9.00 do Bedřichova, v neděli ráno je na přestup pravda 50 min což není optimální, ale v návrhu nového jízdního řádu je již počítáno s odjezdem do Bedřichova v 9.30. Problematika dopravy do Bedřichova je samozřejmě otázkou i finanční. Jízdní řád je tvořen i s ohledem na období, kdy nejsou řekněme optimální sněhové podmínky. Objednavatel dopravy - obce - si přály, aby autobusy odjížděly v hodinových taktech a dle zájmu jsou v těchto časech přistavovány posilové vozy. Takže třeba v 10.00, což je neexponovanější čas odjezdu, odjíždí často třeba 4 vozy. Pokud by se tato kapacita rozložila do jízdního řádu třeba po půl hodinách, musely by odjet všechny tyto spoje - i v případě, že nebudou příznivé sněhové podmínky a autobusy pojedou prázdné. Dá se říct, že tento model taktové dopravy splňuje účel ekonomické přepravy do horského střediska a je s ním spokojenost i ze strany cestujících.

Přímé spojení z Prahy nebylo nikdy požadováno a průzkumem trhu jsme si potvrdili, že se jedná spíše o vyjímečné cestující, kteří toto využívají. Další problém je v jiném typu autobusu. Do Bedřichova jezdíme jinými typy vozů než které jsou nasazovány na dálkové linky. Domníváme se tedy, že spojení s přestupem je možná méně pohodlné, ale stejně spolehlivé, ale zejména efektivnější pro dispečerské řízení a organizování víkendových přeprav do Bedřichova. Harrachov má např.jinou polohu, nejedná se o středisko poblíž většího města a tudíž je vhodnéjší jako cílové místo přímého spojení.


(dabra).