
Výrobu kloubové verze Mercedes eCitaro - bateriové eCitaro G - naplánoval Daimler Buses na rok 2020. Přepraví až 145 cestujících.
Výrobu kloubové verze Mercedes eCitaro - bateriové eCitaro G - naplánoval Daimler Buses na rok 2020. Přepraví až 145 cestujících.
Na konci roku 2018 bylo do sériové výroby uvedeno dvanáctimetrové eCitaro (prvním městem s jeho provozem je Hamburk). Kloubová verze následuje dva roky poté.
Mercedes eCitaro G s délkou 18,1 metru bude schopno přepravit až 157 cestujících (podle bateriového vybavení), na nízkém podlaží lze umístit až 45 sedadel.
Pokud jde o hnací ústrojí, zákazníci budou mít možnost zvolit si standardní verzi s jedinou hnací nápravou (ZF AxTrax stejně jako u 12 metrového eCitara) nebo výkonnější model se dvěma hnacími nápravami. Bude vybaven dvěma elektromotory po 125 kW, 12 bateriovými moduly (lithium-ion) nebo 7 polovodičovými bateriemi, 24 kWh na bateriový modul nebo 63 kWh na polovodičovou baterii.
Další plány s eCitaro se týkají kapacity baterií. Do roku 2021 bude elektrický autobus Mercedes schopen vést 330 kWh (díky nové generaci baterií Akasol NMC). Ve stejném roce by měl být k dispozici také kloubový autobus s palivovými články pro rozšíření dojezdu, testovat bude dva takové autobusy Hamburger Hochbahn AG.
Mercedes eCitaro G s délkou 18,1 metru bude schopno přepravit až 157 cestujících (podle bateriového vybavení), na nízkém podlaží lze umístit až 45 sedadel.
Karoserie vozidla je založena na Citaro G se spalovacím motorem a střecha přizpůsobená pro vysoké zatížení vychází z Citaro G NGT. Autobus bude k dispozici ve tří a čtyřdveřové verzi. Pozice dveří i uspořádání prostoru pro cestující odpovídají také Citaro G.
Další plány s eCitaro se týkají kapacity baterií. Do roku 2021 bude elektrický autobus Mercedes schopen vést 330 kWh (díky nové generaci baterií Akasol NMC). Ve stejném roce by měl být k dispozici také kloubový autobus s palivovými články pro rozšíření dojezdu, testovat bude dva takové autobusy Hamburger Hochbahn AG.

