V jihošpanělské Malaze se elektrické autobusy rychle dobíjejí na zemi. Alstom poprvé nainstaloval svůj nabíjecí systém SRS jako součást evropského projektu PALOMA.
V jihošpanělské Malaze se elektrické autobusy rychle dobíjejí na zemi. Alstom poprvé nainstaloval svůj nabíjecí systém SRS jako součást evropského projektu PALOMA.
Španělští partneři Endesa, Alstom a Mansel vyvinuli první prototyp rychlého nabíjení elektrických autobusů pozemním zdrojem. Projekt s názvem PALOMA (Prototype for Alternative Operation of Mobility Assets) je spolufinancovaný Evropskou unií. Má také podporu města Malaga, provozovatele místní dopravy EMT Malaga a Malaga University.
Pro první prototyp v Malaze je SRS vybavený 200kW nabíječkou pro elektrický autobus vyráběný finskou společností Linkker, který jezdí na autobusové lince 1 provozované společností EMT. Nabíjecí místo je na autobusové zastávce poblíž univerzity v Malaze.
Nabíjecí systém SRS vychází konstrukčně ze systému Alstom APS pro pozemní trakční napájení tramvají. Zatímco APS dodává energii do tramvaje nepřetržitě, SRS je určen pro statické kontaktní dobíjení zásobníků energie na vozidle (baterií nebo superkapacitorů) velkými výkony během krátkého času (20 sekund) v době stání ve stanici.
Systém tvoří nabíjecí kolejnice a výsuvná nabíjecí konzole na podvozku vozidla umístěn tak, aby neovlivňovala světlou výšku vozu. Navedení vozidla na nabíjecí kolejnici a celý proces nabíjení jsou řízeny automaticky pomocí obousměrné komunikace mezi řídicí jednotkou umístěnou na zastávce, nabíjecí kolejnicí a nabíjecí konzolí na vozidle. Vozidlo je navedeno na nabíjecí kolejnici a řidič je informován o procesu nabíjení a jeho ukončení. Zásobníky energie se budují na terminálech nebo autobusových zastávkách.
Alstom
Pro první prototyp v Malaze je SRS vybavený 200kW nabíječkou pro elektrický autobus vyráběný finskou společností Linkker, který jezdí na autobusové lince 1 provozované společností EMT. Nabíjecí místo je na autobusové zastávce poblíž univerzity v Malaze.
Nabíjecí systém SRS vychází konstrukčně ze systému Alstom APS pro pozemní trakční napájení tramvají. Zatímco APS dodává energii do tramvaje nepřetržitě, SRS je určen pro statické kontaktní dobíjení zásobníků energie na vozidle (baterií nebo superkapacitorů) velkými výkony během krátkého času (20 sekund) v době stání ve stanici.
Systém tvoří nabíjecí kolejnice a výsuvná nabíjecí konzole na podvozku vozidla umístěn tak, aby neovlivňovala světlou výšku vozu. Navedení vozidla na nabíjecí kolejnici a celý proces nabíjení jsou řízeny automaticky pomocí obousměrné komunikace mezi řídicí jednotkou umístěnou na zastávce, nabíjecí kolejnicí a nabíjecí konzolí na vozidle. Vozidlo je navedeno na nabíjecí kolejnici a řidič je informován o procesu nabíjení a jeho ukončení. Zásobníky energie se budují na terminálech nebo autobusových zastávkách.
Dobíjecí systém SRS pro ebusy může být také použit v depech, které kromě dobíjení plug-in potřebují rychlé dobíjení, ale nemají dostatečnou výšku pro instalaci nabíjení pantografy.
Systém SRS pro ebusy je založen na
technologii statického dobíjení tramvají SRS, osvědčeného v provozu ve
francouzském Nice. Alstom se zabývá vývojem řešení dobíjení bez
trolejového vedení, která umožňují úplnou technickou a estetickou
integraci tramvají do historických městských center, už 15 let. Řešení
APS a SRS byla dodána do 12 měst po celém světě a mají za sebou více než 40
milionů ujetých kilometrů tramvajemi.
Alstom