Premiéra nového Citara LE Euro VI  ve Fürthu

Nabídka typu Citaro Low Entry zahrnuje městské a linkové autobusy.
Nabídka typu Citaro Low Entry zahrnuje městské a linkové autobusy.
Infra Fürth Transport GmbH rozšířil svou rodinu Citar o první dva modely Mercedes-Benz Citaro Low Entry (LE) Euro VI z celkových pěti. Nové Citaro LE nahradí u dopravce svého úspěšného předchůdce, a zároveň znamená zavedení nových motorů Euro VI do vozového parku.

V současnosti je k dispozici s motory Euro VI klasické Citaro 12 m, krátké Citaro K, Citaro LE i kloubové Citaro G.

Citara Low Entry jsou specifická nízkopodlažním designem od přední části až do středu a zvýšenou podlahou za druhými nástupními dveřmi. Konstrukce autobusu zajišťuje pohodlí cestujících spolu se snadnou údržbou a vysokou přepravní kapacitou. Citaro LE s motorem Euro VI k ombinuje výhody nízkopodlažního autobusu s autobusem s vyvýšenou podlahou. Oba městské autobusy Citaro LE a Citaro jsou identické až do prostoru za středními nástupními dveřmi. Nízkopodlažní plocha Citaro LE je stejná jako u autobusu Citaro. Zvýšená zadní část dává prostor vyššímu jízdnímu komfortu díky hnací nápravě a převodovce, které jsou modulárně převzaty z linkového a zájezdového autobusu. Zvýšená střecha umožňuje stání v zadní části autobusu Citaro LE.

Na rozdíl od svého předchůdce nové Citaro LE je téměř nerozeznatelný od autobusu Citaro. Při pohledu ze strany je podlaha zvýšena o 310 mm od středu vozidla, což je patrné pouze ze zvýšené střešní části, která se rozšiřuje směrem dopředu. V přední části autobusu Citaro byla zachována stejná výška a v plném rozsahu byla také zachována boční linie. Střešní klimatizační systém je tak umístěn na původním místě. Pouze chladicí žebra a přechod zvýšené střechy prozrazují, že jde o Citaro LE.

Spojení s rodinou Citaro je patrné v prostoru pro cestující , kde jsou ergonomická konzolová sedadla pro městské autobusy, rovněž dvojsedadla s opěrkou a klasické přídržné tyče. Do přechodu z nízkopodlažní přední části do zadní vyvýšené části lze umístit displeje pro informační systém nebo monitor pro zadní řady sedadel.

Městské Citaro LE využívá sedačky Star City Eco, linková varianta Citaro LE je vybavena meziměstským typem sedadel Inter Star Eco. V linkovém provedení lze přední části až do prostoru nad zadní nápravou vybavit prostornými zavazadlovými přihrádkami. Stejně jako v předchozím modelu dva 195 mm vysoké schody před zadní nápravou mírně stoupají na vyvýšenou plochu podlahy v zadní části. Zvýšená střecha zajišťuje pocit prostoru v zadní části stejně jako v přední části autobusu. Výška v přední části od podlahy až ke stropu je 2,05 m. Všechna sedadla v zadní části jsou umístěna ve směru jízdy a vytváří stupňovité sezení s „cinema efektem“. Zadní lavice nabízí dostatečný prostor pro pět cestujících.

Koncept zvýšené podlahy na zadní straně je řešen nápravou s hypoidním stálým převodem RO 440 osvědčené u řady coachů Mercedes-Benz. Hlavní výhodou nápravy s hypoidním převodem je nižší hlučnost a vyšší jízdní komfort blízký cestovním autobusům v porovnání s portálovou nápravou. Maximální zdvih pérování nápravy RO 440 je vyšší až o 70 procent v porovnání s portálovou nápravou.

Citaro LE je vybaveno úsporným motorem Mercedes-Benz splňující emisní normu Euro VI. Vertikální šestiválcový řadový motor OM 936 se zdvihovým objemem 7,7 litrů v testu Record Run 2012 demonstrovat potenciál úspory paliva až 8,5 procenta v porovnání s motorem Euro V. Základní motor má výkon 220 kW (295 k), k dispozici je také výkonnější varianta s 260 kW (354 PS). S výkonnějším agregátem 260 kW je k dispozici i nový Power Boost System (PBS), který umožňuje lepší výkon při rozjezdu, zejména na topograficky náročných trasách.

Nabídka typu Citaro LE zahrnuje dvounápravové městské a linkové autobusy. Citaro LE městský autobus je 12 metrů dlouhý a přichází s možností výběru ze dvou nebo tří dveří. Linkový autobus Citaro LE Ü (12 metrů) disponuje 2 nástupními dveřmi, zatímco Citaro LE MÜ (13,1 m) je k dispozici se dvěma i třemi dveřmi. Všechny varianty Citaro LE jsou 2,55 m široké s maximální výškou 3,315 m na zadní straně. Citaro LE městský má kapacitu 101 cestujících, zatímco linkový autobus má kapacitu 83 cestujících.
Vozidla Citaro LE pro infra Fürth jsou doplněna bezbariérovým prostorem s držadly, tlačítkem znamení k řidiči a integrovaným sklopným sedátkem pro cestující s kočárky, stejně jako dalšími sklopnými sedadly naproti druhým dveřím. TFT monitory v přední a zadní části vozidla o velikosti 48 cm s informacemi o zastávkách, trase vozidla atd. Kromě monitorovacího systému pro dvoje dveře, sleduje prostor za zadní části vozidla zpětná kamera, která usnadňuje i parkování. Obraz je přenášen na monitor do kokpitu řidiče.
Společnost infra Fürth GmbH zajišťuje dopravní obslužnost ve městě Fürth. S osmi linkami pokrývá délku trasy kolem 1147 km, v roce 2012 přepravila 18 milionů cestujících. Flotila společnosti zahrnuje 54 vozidel, z toho 48 modelů Citaro. Dvě vozidla Citaro LE s motory Euro VI budou nasazena na všech trasách města Fürth.
TI www.evobus.cz

Minulá generace v roce 2006:
2006: Seminízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü 'Bus of the Year 2007'

Premiéra nového Citara LE Euro VI  ve Fürthu
2006