HN 2. 3. 2004: Rakouský Postbus a francouzský Keolis chtějí na český dopravní trh. Rakouský provozovatel autobusů
HN 2. 3. 2004: Rakouský Postbus a francouzský Keolis chtějí na český dopravní trh. Rakouský provozovatel autobusů
HN 2. 3. 2004: Rakouský Postbus a francouzský Keolis chtějí na český dopravní trh. Rakouský provozovatel autobusů Österreichische Postbus AG a francouzský dopravce Keolis SA jsou dvěma nejvážnějšími zájemci o dopravní společnost ČSAD Autobusy České Budějovice.
Zatímco Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil vstup Keolisu už vloni v prosinci, Postbus doufá, že v nejbližších dnech jednání o převzetí úspěšně dokončí.
Dagmar Adamcová, mluvčí společnosti Atlantik finanční trhy, která firmu ČSAD Autobusy kontroluje, nechtěla včera tento souboj komentovat. Omezila se pouze na konstatování, že s Keolisem nyní probíhají závěrečná jednání. "Do jejich ukončení nelze ale poskytnout víc informací," sdělila. Zájem největšího rakouského autobusového dopravce nijak nehodnotila.
Podle hornorakouského deníku Oberösterreichische Nachrichten ale Postbus o ovládnutí české firmy intenzívně jedná. Cena se odhaduje na deset miliónů eur. Pro Postbus je česká firma zajímavá především tím, že geograficky pokrývá takřka celé hornorakouské příhraničí. Postbus tak chce upevnit svou pozici v pohraničí Horních Rakous ještě před privatizací třetiny podniku a vstupem Česka do Evropské unie.
"Nemáme k tomu žádný komentář," vzkázal HN z Paříže Vojtěch Ježek, ředitel české firmy Sodeli CZ, přes niž v Česku Keolis působí. Podle některých zdrojů zájem Francouzů sice trvá, ale není vyloučeno, že se Postbusu podaří dlouhé týdny vedená jednání zvrátit.
Společnost ČSAD Autobusy založily firmy ČSAD České Budějovice a ČSAD Prachatice, které do ní převedly divize autobusové dopravy. Stalo se tak v rámci jejich restrukturalizace, která probíhala pod taktovkou Atlantiku FT.
Vloni na jaře proto ČSAD Prachatice a ČSAD České Budějovice prodaly svou nákladní dopravu a služby s objemem tržeb kolem 650 miliónů největšímu jihočeskému dopravci ČSAD Jihotrans. Nová firma ČSAD Autobusy se pak zaměřila jen na veřejnou a zájezdovou autobusovou dopravu.
"Firma teď má silné finanční zázemí a vysoký růstový potenciál," říká Adamcová. Podnik provozuje městskou autobusovou dopravu v Písku, příměstskou autobusovou dopravu v okolí Českých Budějovic, Písku, Milevska, Českého Krumlova, Kaplic, Prachatic a Vimperka.
Autor: Zdeněk Zuntych
Zatímco Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil vstup Keolisu už vloni v prosinci, Postbus doufá, že v nejbližších dnech jednání o převzetí úspěšně dokončí.
Dagmar Adamcová, mluvčí společnosti Atlantik finanční trhy, která firmu ČSAD Autobusy kontroluje, nechtěla včera tento souboj komentovat. Omezila se pouze na konstatování, že s Keolisem nyní probíhají závěrečná jednání. "Do jejich ukončení nelze ale poskytnout víc informací," sdělila. Zájem největšího rakouského autobusového dopravce nijak nehodnotila.
Podle hornorakouského deníku Oberösterreichische Nachrichten ale Postbus o ovládnutí české firmy intenzívně jedná. Cena se odhaduje na deset miliónů eur. Pro Postbus je česká firma zajímavá především tím, že geograficky pokrývá takřka celé hornorakouské příhraničí. Postbus tak chce upevnit svou pozici v pohraničí Horních Rakous ještě před privatizací třetiny podniku a vstupem Česka do Evropské unie.
"Nemáme k tomu žádný komentář," vzkázal HN z Paříže Vojtěch Ježek, ředitel české firmy Sodeli CZ, přes niž v Česku Keolis působí. Podle některých zdrojů zájem Francouzů sice trvá, ale není vyloučeno, že se Postbusu podaří dlouhé týdny vedená jednání zvrátit.
Společnost ČSAD Autobusy založily firmy ČSAD České Budějovice a ČSAD Prachatice, které do ní převedly divize autobusové dopravy. Stalo se tak v rámci jejich restrukturalizace, která probíhala pod taktovkou Atlantiku FT.
Vloni na jaře proto ČSAD Prachatice a ČSAD České Budějovice prodaly svou nákladní dopravu a služby s objemem tržeb kolem 650 miliónů největšímu jihočeskému dopravci ČSAD Jihotrans. Nová firma ČSAD Autobusy se pak zaměřila jen na veřejnou a zájezdovou autobusovou dopravu.
"Firma teď má silné finanční zázemí a vysoký růstový potenciál," říká Adamcová. Podnik provozuje městskou autobusovou dopravu v Písku, příměstskou autobusovou dopravu v okolí Českých Budějovic, Písku, Milevska, Českého Krumlova, Kaplic, Prachatic a Vimperka.
ČSAD Autobusy České Budějovice
- základní kapitál 89 miliónů korun
- 170 autobusů, jezdících na asi 150 linkách
- cca 300 zaměstnanců
- jediným zakladatelem firmy je ČSAD České Budějovice (Atlantik FT v této společnosti kontroluje přibližně 83 procent akcií); 8. ledna mimořádná valná hromada schválila zrušení registrace akcií ČSAD České Budějovice na veřejném trhu.
Autor: Zdeněk Zuntych