MFD 01.07.2003 (vha) str. 02: Olomouc - Ulicemi Olomouce jezdí v těchto dnech nízkopodlažní kloubový autobus od Karosy. Lidem by se do něho mělo nastupovat lépe a také se jich tam více vejde. O tomto
MFD 01.07.2003 (vha) str. 02: Olomouc - Ulicemi Olomouce jezdí v těchto dnech nízkopodlažní kloubový autobus od Karosy. Lidem by se do něho mělo nastupovat lépe a také se jich tam více vejde. O tomto
MFD 01.07.2003 (vha) str. 02: Olomouc - Ulicemi Olomouce jezdí v těchto dnech nízkopodlažní kloubový autobus od Karosy. Lidem by se do něho mělo nastupovat lépe a také se jich tam více vejde. O tomto autobusu by se ovšem také dalo říci, že je putovní. Minulý týden vozil cestující v Brně a příští týden to bude v Děčíně. "Vyrobila ho Karosa pro město Zlín a nabídla mu, že pokud umožní jeho prezentaci v jiných městech, prodá ho se slevou," vysvětlil náměstek Dopravního podniku města Olomouce Pavel Zatloukal, kde se ve městě tento autobus vzal. V Olomouci zatím totiž tento typ nejezdí. "Rádi této možnosti využijeme, vozový park se musí neustále obměňovat a my tak máme možnost otestovat, jak se tento typ chová na zdejších komunikacích. Nízkopodlažní kloubové autobusy tady ještě nemáme a pokud o nich začneme uvažovat, budou se nám tyto informace hodit," uvedl Zatloukal. Takzvaným City busem se lidé od čtvrtka vozí na linkách číslo 16 a 19. Má 41 míst k sezení a 116 míst k stání. "Uvítáme každou připomínku od cestujících k jeho provozu," řekl náměstek a dodal, že ho budou mít půjčený do této středy. První nízkopodlažní autobusy, do kterých se snadněji nastupuje zejména maminkám s kočárky, invalidům a starším lidem, si olomoucký dopravní podnik koupil letos, nejsou však kloubové a vyrobila je polská firma. "Zatím po Olomouci jezdí čtyři nízkopodlažní autobusy, v srpnu přivezou další čtyři, příští rok jich chceme pořídit osm a v roce 2005 deset. Samozřejmě však bude záležet na tom, jestli nám to finanční situace dovolí," uvedl náměstek Zatloukal.
MFD 01.07.2003 (jaz) str. 02: Praha - Autobusy starších typů mohou být nebezpečné pro cestující i řidiče. Na jízdu na lince 174 určitě dlouho nezapomene pětadvacetiletá žena z Prahy. Když 11. června nastupovala do autobusu, jistě nečekala, že její cesta skončí v motolské nemocnici. Ve voze vypravovaném z garáže Dopravního podniku v Řepích totiž praskla brzdová hadice a vřelá voda jí opařila nohy u kotníků. Manipulační řidič autobusů z garáže v Kačerově Jiří Toušek uvedl, že tato závada se u starých typů stává. "Jde o to, že ve vodní hadici, která je součástí brzdového systému, pořád proudí horká voda, která se ani v létě nevypouští, a stává se, že tato hadice praskne. U nových autobusů už tento problém není, protože tam je zdvojena ochrana brzdových hadic," řekl Toušek. Stejná nehoda se stala také jeho synovi Jaroslavovi, který jezdí s autobusy u Dopravního podniku. "Bylo to začátkem června, kdy měl směnu na lince 203. Také jeho postříkala na nohy horká voda z prasklé brzdové hadice. Nemohl ani sešlápnout pedály, naštěstí však stačil zabrzdit autobus ruční brzdou. V té vodě je také fridex, takže se synovi udělaly druhý den hnisavé puchýře a dvanáct dní pak marodil," tvrdí Toušek. Podle něj se staly podobné nehody i na linkách 244, 119 a 126, ale tam naštěstí horká voda nikoho nezranila. Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová však tvrdí, že obě závady jsou výjimečné a vůbec spolu podle techniků společnosti nesouvisí. "V případě té dívky byl autobus v dobrém technickém stavu. To, co se stalo, je neobvyklé," řekla. Dále odmítla, že by autobusy měly problémy s brzdovými hadicemi. "Žádné další podobné poruchy jsme nezaznamenali," dodala Kuchařová.
MFD 01.07.2003 (jaz) str. 02: Praha - Autobusy starších typů mohou být nebezpečné pro cestující i řidiče. Na jízdu na lince 174 určitě dlouho nezapomene pětadvacetiletá žena z Prahy. Když 11. června nastupovala do autobusu, jistě nečekala, že její cesta skončí v motolské nemocnici. Ve voze vypravovaném z garáže Dopravního podniku v Řepích totiž praskla brzdová hadice a vřelá voda jí opařila nohy u kotníků. Manipulační řidič autobusů z garáže v Kačerově Jiří Toušek uvedl, že tato závada se u starých typů stává. "Jde o to, že ve vodní hadici, která je součástí brzdového systému, pořád proudí horká voda, která se ani v létě nevypouští, a stává se, že tato hadice praskne. U nových autobusů už tento problém není, protože tam je zdvojena ochrana brzdových hadic," řekl Toušek. Stejná nehoda se stala také jeho synovi Jaroslavovi, který jezdí s autobusy u Dopravního podniku. "Bylo to začátkem června, kdy měl směnu na lince 203. Také jeho postříkala na nohy horká voda z prasklé brzdové hadice. Nemohl ani sešlápnout pedály, naštěstí však stačil zabrzdit autobus ruční brzdou. V té vodě je také fridex, takže se synovi udělaly druhý den hnisavé puchýře a dvanáct dní pak marodil," tvrdí Toušek. Podle něj se staly podobné nehody i na linkách 244, 119 a 126, ale tam naštěstí horká voda nikoho nezranila. Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová však tvrdí, že obě závady jsou výjimečné a vůbec spolu podle techniků společnosti nesouvisí. "V případě té dívky byl autobus v dobrém technickém stavu. To, co se stalo, je neobvyklé," řekla. Dále odmítla, že by autobusy měly problémy s brzdovými hadicemi. "Žádné další podobné poruchy jsme nezaznamenali," dodala Kuchařová.