
V příštích sezónách pak nejstarší dochovaný trolejbus Praga TOT č. 303 nebo autobus Škoda 506 N.
V příštích sezónách pak nejstarší dochovaný trolejbus Praga TOT č. 303 nebo autobus Škoda 506 N.
13. srpna 2010 –
„Letošní sezónu v Pražském Muzeu MHD zpestří zářijové představení autobusu Škody 706 RO. Ten patří mezi první autobusy trambusového typu, které zakoupil Pražský dopravní podnik v letech 1950–1957,“ uvedla Ilona Vysoudilová, vedoucí komunikace Dopravního podniku hl. m. Prahy.
Rekonstrukce Škody 706 RO byla dokončena v průběhu léta a je stejně jako ostatní exponáty vozidel v Muzeu MHD plně provozuschopný. Mezi zajímavé letošní novinky muzea patří také strojní zatlačovačka SZ 1. Zařízení bylo vyrobeno v roce 1979 ze strojní podbíječky kolejí a používalo se při rekonstrukci tramvajových tratí metodou velkoplošných panelů. Toto speciální vozidlo vyžadovalo jen malé opravy a od roku 2010 se tak stalo součástí stálé expozice Muzea MHD.
Časem se návštěvníci budou moci těšit na unikátní autobus Škoda 506 N z roku 1928 s karosérií Uhlík. Její rekonstrukce byla zahájena již před několika lety. „Vzhledem k tomu, že kostra skříně autobusu je vyrobena ze dřeva, se jedná o mimořádně citlivou opravu. Rekonstrukce jednotlivých dílů vozidla probíhá pomalu, ale přesto věříme, že se tento zajímavý exponát objeví v muzeu se začátkem příští sezóny,” dodala Ilona Vysoudilová.
Neméně náročné opravy se rozběhly i na trolejbusu Praga TOT č. 303 z roku 1936, přezdívaného „pračka“. Toto vozidlo patří mezi první tři moderní české trolejbusy, kterými se v roce 1936 zahajovala trolejbusová doprava v Praze a tím i v celém Československu. Zub času na něm zanechal znatelný dopad, proto bude plánovaná oprava, která se uskuteční v autobusových opravnách v Hostivaři, dlouhodobou záležitostí.
V příští sezóně tak na návštěvníky Muzea MHD v Praze kromě Nostalgické linky č. 91 nebo možnosti pronájmu historických tramvají pro vyhlídkové a okružní jízdy čekají na návštěvníky také zbrusu nové exponáty.
BUSportál těší, i jedním z impulsů pro poskytnutí informací z muzea mohly být červnové Tři otázky pro Dopravní podnik hlavního města Prahy.
Rekonstrukce Škody 706 RO byla dokončena v průběhu léta a je stejně jako ostatní exponáty vozidel v Muzeu MHD plně provozuschopný. Mezi zajímavé letošní novinky muzea patří také strojní zatlačovačka SZ 1. Zařízení bylo vyrobeno v roce 1979 ze strojní podbíječky kolejí a používalo se při rekonstrukci tramvajových tratí metodou velkoplošných panelů. Toto speciální vozidlo vyžadovalo jen malé opravy a od roku 2010 se tak stalo součástí stálé expozice Muzea MHD.
Časem se návštěvníci budou moci těšit na unikátní autobus Škoda 506 N z roku 1928 s karosérií Uhlík. Její rekonstrukce byla zahájena již před několika lety. „Vzhledem k tomu, že kostra skříně autobusu je vyrobena ze dřeva, se jedná o mimořádně citlivou opravu. Rekonstrukce jednotlivých dílů vozidla probíhá pomalu, ale přesto věříme, že se tento zajímavý exponát objeví v muzeu se začátkem příští sezóny,” dodala Ilona Vysoudilová.
Neméně náročné opravy se rozběhly i na trolejbusu Praga TOT č. 303 z roku 1936, přezdívaného „pračka“. Toto vozidlo patří mezi první tři moderní české trolejbusy, kterými se v roce 1936 zahajovala trolejbusová doprava v Praze a tím i v celém Československu. Zub času na něm zanechal znatelný dopad, proto bude plánovaná oprava, která se uskuteční v autobusových opravnách v Hostivaři, dlouhodobou záležitostí.
V příští sezóně tak na návštěvníky Muzea MHD v Praze kromě Nostalgické linky č. 91 nebo možnosti pronájmu historických tramvají pro vyhlídkové a okružní jízdy čekají na návštěvníky také zbrusu nové exponáty.
Stálou expozici „Muzea městské hromadné dopravy v Praze“ otevřel Dopravní podnik hl. m. Prahy v květnu 1993. Veřejnosti jsou zde představeny více než čtyři desítky historických vozidel a mnoho dalších exponátů - modelů, fotografií, historických dokumentů, jízdenek, plánků. Muzeum je letos otevřeno od 3. dubna do 17. listopadu 2010 o sobotách, nedělích a svátcích v době od 9 do 17 hodin. Možnost návštěvy mimo pravidelnou otevírací dobu je možná na základě objednávky.Z TZ Dopravního podniku hl. m. Prahy
BUSportál těší, i jedním z impulsů pro poskytnutí informací z muzea mohly být červnové Tři otázky pro Dopravní podnik hlavního města Prahy.
Historické autobusy v rámci Retro Prague zajely navštívit střešovické muzeum
Strojní zatlačovačka před a při opravě
Škoda 506 N
Praga TOT