Pražská integrovaná doprava - PID se možná změní na MIND - Metropolitní integrovanou dopravu

Vedení Prahy jedná se Středočeským krajem o změně názvu systému integrované dopravy. Nový název zřejmě čeká i platební systém PID Lítačka.
Reklama
Vedení Prahy jedná se Středočeským krajem o změně názvu systému integrované dopravy. Nový název zřejmě čeká i platební systém PID Lítačka.
O přejmenování Pražské integrované dopravy (PID) na Metropolitní integrovanou dopravu (MIND) podle primátora Zdeňka Hřiba a jeho náměstka Adama Scheinherra jedná vedení města se Středočeským krajem. V souvislosti s tím by se mohl změnit také název a grafická podoba karty Lítačka. Důvodem je, že PID nefunguje pouze na území Prahy. Oba to řekli ČTK.

Lítačku vydává město od března 2016. Nahradila problematickou kartu opencard. Její pojmenování se stalo předmětem diskuzí hlavně na sociálních sítích. Název Lítačka byl odmítán s tím, že tento výraz se v Praze nepoužívá. Lidé navrhovali například výrazy tramvajenka, pražačka, green card, šalinkarta, PID nebo legitka. "Souběžně s názvem systému se také uvažuje o upgradu karty, aby obsahovala víc funkcí. V současné době se zpracovává dokument, který to bude řešit," řekl pro ČTK náměstek Scheinherr.

Primátor k možnému novému názvu integrované dopravy uvedl, že aktuálně je zvažován návrh MIND. Město hledá shodu se Středočeským krajem, kterého se to týká. Důvodem pro změnu je právě to, že současný systém veřejné dopravy nefunguje pouze v Praze, ale také ve Středních Čechách, které ale v názvu nejsou uvedeny. Na provozu systému se přitom finančně i organizačně podílejí oba dva kraje. Za Prahu má PID na starosti její organizace Regionální organizátor pražské integrované dopravy ROPID a za Středočeský kraj Integrovaná doprava Středočeského kraje IDSK.

Ke změně názvu PID se minulý týden u příležitosti zapojení Nymburska a Kolínska do PID vyjádřila také hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová: „Většinu území Středočeského kraje se nám podařilo začlenit do integrované dopravy už v loňském roce. Jsem ráda, že se komfort cestování obyvatel kraje konečně zlepší i na Nymbursku a Kolínsku. Občané i zde mohou jezdit levněji, na jednu jízdenku po celém kraji včetně Prahy, mají lepší návaznost i častější spoje. Doufám také, že se nám brzy podaří změnit i název PID, protože už je přežitý a nepřesný. Počet spojů a velikost zaintegrovaného území jsou nyní v našem kraji podstatně větší než v Praze."

Historie PID se začala psát v roce 1993 zřízením organizátora ROPID. Postupné zapojování železničních a příměstských autobusových linek do systému MHD v Praze předznamenalo rozvoj sítě PID dále do Středočeského kraje, který byl naplno spuštěn po změně tarifu v roce 1996.